COVID-19 בישראל

תקנות התו הירוק אושרו על ידי קבינט הקורונה ונכנסו הבוקר לתוקף

מבוגרים וילדים מעל גיל 12 חייבים בהצגת אישור תו ירוק או תוצאת בדיקה במקומות שפועלים בתפוסה של מעל 100 איש

תו ירוק. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

מהיום נכנסו לתוקף תקנות התו הירוק שאושרו אמש על ידי שרי קבינט הקורונה במשאל טלפוני. על פי התקנות המפורטות, ילדים מתחת לגיל 12 פטורים מחובת הצגת בדיקה או אישור "תו ירוק" בשלב הזה, אך עדיין יידרשו לכך במקומות שבהם מופעל "תו שמח" - אולמות אירועים, מועדונים וכנסים עם מזון. כל הפעילויות שאינן נמנות ברשימה זאת לא דורשות תו ירוק או תו שמח ובהן אטרקציות תיירות: פארקי השעשועים, גנים לאומיים, ספארי, גני חיות וכיו"ב.

המקומות המחייבים כל אדם מעל גיל שנה בהצגת אישור תו ירוק או תוצאת בדיקה, הם: מקומות המצויים במבנה - או שהאירוע שמתקיים בהם חלקו במבנה וחלקו בשטח פתוח - מקומות שפועלים בתפוסה של מעל 100 איש כמו אולמות אירועים, מקום ציבורי או עסקי אחר שמתקיימת בו שמחה או חתונה; בתוך מסעדה/ מלון; מועדונים (כולל מועדון שמתקיימת בו הופעה עמידה עם מזון/ שתייה). מקום לעריכת כנסים בתוך מבנה, כאשר מוגש בהם מזון.

המקומות המחייבים מבוגרים וילדים מעל גיל 12 שנה ושלושה חודשים בהצגת אישור תו ירוק או תוצאת בדיקה: כל המקומות שפועלים בתפוסה של מעל 100 איש; כנ"ל כל המקומות בשטח פתוח/ ללא מזון (מועדונים, כנסים, גני שמחות); בתי מלון; מסעדות ובתי קפה, ברים ופאבים – רק לגבי ישיבה בשטח הסגור (ולא כולל כניסה לצורך "טייק אווי"); אירועי תרבות וספורט (גם בשטח פתוח); חדרי כושר וסטודיו.

על כל המקומות הפועלים בתו ירוק יהיה למנות "ממונה קורונה" שיהיה אחראי על יישום ההוראות, להציב שלט בכניסה למקום שבו יצוין בבירור שהמקום פועל ב"תו ירוק". במקומות בהם ההזמנה מראש – ליידע את הלקוחות על החובה להציג אישור תו ירוק או תוצאת בדיקה.

סוגי הבדיקות שיש להציג: עד ל-8 באוגוסט – בדיקת PCR בתוקף ל–72 שעות, או בדיקה מהירה במוקדי בדיקות מהירות בתוקף ל-24 שעות. לאחר 8 באוגוסט – ניתן להציג רק בדיקה מהירה בתוקף ל-24 שעות במימון פרטי, למעט ילדים מתחת לגיל 12 ומנועי חיסון.

בנוגע לבתי המלון, הלקוחות יוכלו לבחור בין הצגת תוצאה של בדיקה מהירה בתוקף כל 24 שעות במשך שהייתם במלון, או להציג בעת הצ'ק-אין בלבד בדיקת PCR (גם לאחר 8 באוגוסט). בבתי מלון בלבד תתאפשר הצגת תוצאת בדיקת PCR בתשלום בלבד ולא מעמדות הדיגום של פיקוד העורף או בקופות החולים.

הקנסות שנקבעו במסגרת ההסדר: עד 10,000 שקל קנס למקום המפר את החובה לפעול לפי כללי ה"תו ירוק", ו-1,000 שקל על כל אדם שאינו מחוסן/ מחלים/ נבדק (או ילד הפטור מהצגת בדיקה) ששוהה במקום שאינו בתו ירוק. על כל מקום ציבורי ועסקי (לא רק כזה הפועל בכללי תו ירוק) חלה החובה למנוע כניסה או לא לתת שירות לאדם שאיננו עוטה מסיכה ולהציב שלט לעניין הזה במקום בולט.

נושאים קשורים:  תו ירוק,  חדשות,  19-COVID,  תו שמח,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
30.07.2021, 12:45

קשקוש. אין שום ראיות שזה עוזר או עזר במשהו. רוב האנשים לא יודעים להשתמש בכך. נזק סביבתי פסיכולוגי ונשימתי.

01.08.2021, 07:08

קשקוש לא מדעי