חדשות

תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד הוענק לפרופ' יצחק קרייס

תואר הכבוד של המרכז הבינתחומי הרצליה הוענק לפרופ' קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, בהוקרה על מנהיגותו ותרומתו לקידומה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, בטקס ההוקרה. צילום: דוברות בית החולים

בטקס שהתקיים אמש (ב') במרכז הבינתחומי הרצליה, הוענק תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד למנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' תא"ל (מיל.) יצחק קרייס.

בנימוקי הבחירה בפרופ' קרייס נכתב כי תואר הכבוד מוענק לו "בהוקרה על שירותו המסור למדינת ישראל ועל מנהיגותו ותרומתו האדירה והייחודית לקידומה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל; על גיבוש ומימוש חזון עיר הבריאות ותרומתו לעיצוב פני רפואת העתיד; על שותפותו מלאת התנופה והנאמנה עם הבינתחומי הרצליה".

עוד במקבלי תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד: נשיא המדינה לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין, ד"ר מרים אדלסון, שרי אריסון, יהודית (דיתה) ברוניצקי, פרופ' יורם (ג'רי) וינד, תא"ל (מיל.) חסון חסון וג'ואי לאו.

פרופ' תא"ל (מיל') יצחק קרייס הוא מנהל המרכז הרפואי המשולב ע"ש חיים שיבא בתל השומר, מומחה ברפואה פנימית, בניהול מערכות בריאות, קצין רפואה ראשי לשעבר ומהמומחים הבולטים בעולם ברפואת אסונות וברפואת חירום.

בדברים שנשא בטקס הודה פרופ' קרייס על קבלת התואר המכובד: "זהו רגע מרגש במיוחד עבורי. הישג זה שייך ומוקדש לכל אחת ואחד מהעובדים היקרים במרכז הרפואי שיבא".

פרופ' קרייס נולד ב-1965 ברמת גן וגדל ליד בית החולים שיבא בתל השומר. הוא נשוי לענבל, מנהלת החדשנות בחטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית, ולזוג שלושה ילדים ונכדה. אמו זיוה, ילידת פרס, עבדה ב"שיבא" כ-40 שנה, ואביו, שמעון ז"ל, ניצול שואה מפולין, היה כבאי ברמת גן.

ברפואה בחר הודות לאהבתה של אמו לעבודתה בבית החולים. בגיל 18 הצטרף לעתודה הצבאית והשלים את לימודי הרפואה באוניברסיטה העברית. בהמשך למד לתואר שני במינהל מערכות בריאות (MHA) באוניברסיטת תל אביב ולתואר שני במינהל ציבורי (MPA) מאוניברסיטת הרווארד, במסגרת תכנית קרן וקסנר.

במשך שלושה עשורים שירת פרופ' קרייס בצה"ל בתפקידי שדה ביחידות מיוחדות ובמטה הכללי, ובהם: קצין הרפואה של חטיבת הצנחנים, מפקד הרפואה של פיקוד דרום, ראש מחלקת תכנון באגף התכנון וקצין הרפואה הראשי של צה"ל. כקרפ"ר, יזם והוביל את "שומר אחי" - פרויקט הדגל של חיל הרפואה, שהוריד את שיעור התמותה בשדה הקרב, ויושם בהצלחה במבצע צוק איתן.

ב-2016 מונה למנהל המרכז הרפואי שיבא. בהובלתו, נבחר "שיבא" שלוש שנים ברציפות לצמרת בתי החולים הטובים בעולם לפי המגזין האמריקאי היוקרתי Newsweek בשנים 2021-2019 והיה לבית החולים הישראלי ב-TOP 10 העולמי. כשפרצה מגיפת הקורונה, הוקמה ב"שיבא" מחלקת הקורונה הראשונה בישראל, בוצעו מחקרים פורצי דרך, החל מבצע החיסונים הלאומי, ויושמו מתווים להחזרת ישראל לשגרה. בנוסף, חזונו להקמת "עיר הבריאות של ישראל" מיושם בתפיסה חדשנית של בריאות לנוכח אתגרי העתיד, בצמצום הפערים ובקידום חדשנות ברפואה.

פרופ' קרייס הוא פרופסור חבר בחוג לרפואה פנימית בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב; פרופסור חבר קליני עמית בחוג לרפואה צבאית באוניברסיטה העברית בירושלים; מראשי תכנית MBA in Healthcare Innovation במרכז הבינתחומי הרצליה; ופרופסור אורח בפקולטה למינהל עסקים של Florida Atlantic University בארה"ב.

לפרופ' קרייס ניסיון רב בסיוע הומניטרי בינלאומי וברפואת אסונות.
ב-1999 פיקד על יחידת רפואה במשלחת צה"ל למקדוניה לסיוע לפליטים אלבנים בקוסובו, ב-2004 פיקד על צוות באירוע חילוץ פצועי מתקפת הטרור בטאבה וב-2010 עמד בראש בית חולים שדה של חיל הרפואה, שסייע לנפגעי רעידת האדמה בהאיטי.

כשכיהן כקרפ"ר, יזם והוביל את מבצע הסיוע לנפגעי מלחמת האזרחים בסוריה, שבמסגרתו טופלו אלפי פצועים בישראל. ב-2016 יסד ב"שיבא" את המרכז הישראלי לסיוע הומניטרי ורפואת אסונות. על פועלו הרב בסיוע הומניטרי קיבל ב-2013 את פרס Dr. Jean Mayer Global Citizenship.

ב-2018 נבחר למקום החמישי ברשימת 100 המשפיעים של העיתון דה-מרקר ובשנים 2019-2020 נכלל ברשימת 50 היהודים המשפיעים בעולם של ה"ג'רוזלם פוסט".

נושאים קשורים:  פרופ' יצחק קרייס,  בית החולים שיבא,  המרכז הבינתחומי בהרצליה,  תואר כבוד,  חדשות
תגובות