מחקרים

האם למיקרוביום השפעה על הביטוי והאפיגנטיקה של מולקולות tRNA במוח וברקמות נוספות?

חוקרים בחנו את היחס בין המיקרוביום לבין הביטוי והאפיגנטיקה של מולקולות tRNA במוח, במעיים, בכבד ובכליות של עכברים ומצאו שינויים ברורים תלוי-מיקרוביום

19.07.2021, 16:34
מיקרוביום (צילום: אילוסטרציה)

מולקולות רנ"א מוביל (tRNAs) חיוניות לתהליך התרגום, והביטוי והמודיפיקציות במולקולות אלה מבוקרים באמצעות גורמים רבים. עם זאת, יחסי הגומלין בין פרופילי ה-tRNA של המיקרוביום ושל המאכסן באמצעות אינטראקציות בין המאכסן למיקרוביום טרם נחקרו.

במחקר שפורסם בכתב העת Genome Research בחנו החוקרים את אינטראקציות המאכסן-מיקרוביום באמצעות פרופיל ה-tRNA של ארבעה סוגי רקמות מעכברים נקיים מחיידקים ומפתוגנים-ספציפיים.

מהניתוחים שבוצעו במחקר עולה כי הביטוי של tRNA ציטוזולי ומיטוכונדריאלי וכן מודיפיקציות ב-tRNA במאכסן עוברים תכנות מחדש באופן שהינו ספציפי לרקמה ובו זמנית תלוי במיקרוביום.

במונחים של ביטוי tRNA, המעיים והמוח רגישים יותר להשפעת המיקרוביום מאשר הכבד והכליות. במונחים של שינויים ב-tRNA, במולקולות tRNA ציטוזוליות נצפו שינויים ברורים יותר בכבד ובכליות בנוכחות המיקרוביום.

לסיכום, הממצאים העולים ממחקר זה חושפים קשר שלא נחקר בעבר בין המיקרוביום, הרנ"א המוביל והאפי-טרנסקריפטום בקרב מאכסן ממחלקת היונקים.

מקור: 

Huang, J et al. Genome Research. 2021 Jun;31(6):947-957. doi: 10.1101/gr.272153.120.

נושאים קשורים:  מחקרים,  מיקרוביום,  רנ"א,  אפיגנטיקה
תגובות