חדשות

עובדי המינהל והמשק בבתי החולים ישבתו ביום שלישי: "קורסים"

13 אלף עובדי מינהל ומשק בבתיה"ח הממשלתיים והפסיכיאטריים ישבתו השבוע במחאה על תנאי עבודתם והמחסור בכוח אדם: ״עובדים שנתנו הכל בתקופת הקורונה פוטרו בהוראת המדינה"

עבודות משק בבתי החולים. צילום אילוסטרציה: הדס פארוש/ פלאש 90

ביום שלישי הקרוב (13.7.21) לא יעבדו 13 אלף עובדי מינהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטריים, כך הודיע היום (א') ועד עובדי מינהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים (מנמ"ש), המנהל מאבק זה שנים מול המדינה ודורש להוסיף עובדים וגם לשפר את תנאי העסקתם.

מוועד העובדים נמסר כי "למרות מחסור של כ-1,000 עובדים, נאלצו מנהלים להיפרד מ-200 עובדים שגויסו בתקופת משבר מגיפת הקרונה. ״עובדים שנתנו את כל מה שיש להם במשך שנה וארבעה חודשים מצאו עצמם ללא עבודה מחודש יולי, בהוראת המדינה״, צוין בהודעה על השביתה.

השביתה תכלול 30 מרכזים רפואיים: כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש, בתי החולים לשיקום וגריאטריה. במסגרת השביתה לא יהיו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח, כוח עזר ועוד למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

"אנחנו חייבים לשמור גם על איכות הטיפול בחולים ולא להמשיך לעבוד בתנאים הקיימים כיום", מסביר אלי בדש, יו״ר ועד מנמ״ש. "כשהעובדים לא עומדים בעומסי הכביסה, בישול המנות לחולים, או בשינוע שלהם מהמיון לחדרי האשפוז או לבדיקות נדרשות, הטיפול בהם נפגע. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך לעבוד בתנאים כאלה. העובדים שלנו קורסים. יש ממש כאלה שנפגעים פיזית, ואסור לנו להרשות זאת.

יו״ר הוועד הארצי של עובדי המנמ״ש הוסיף: ״היקפי העבודה בבתי החולים גדלו בעשרות אחוזים ובחלקם אפילו במאות אחוזים. שטחי העבודה גדלו מאוד ולבטח מספר החולים הזקוקים לטיפול בכל בתי החולים. העובדים כיום נאלצים לעבוד 6-7 ימים בשבוע ורבים מהם עוברים את 100% משרה.

"13 אלף עובדים נתנו את כל מה שיש להם בתקופת הקורונה, שמרו על החולים ועל בתי החולים ועבדו סביב השעון בתנאים מאוד מורכבים. עובדים רבים חלו בקורונה. חלקם עבדו משמרות של 12 שעות, מבלי לראות את ילדיהם ובני משפחתם, וכשהגיעו הביתה נסגרו בחדרים מבודדים על מנת לא לחשוף אותם ולסכן אותם.

"הצלחנו לקבל אישור לגיוס של 200 עובדים נוספים בתקופה זו, אבל נאלצנו להיפרד מהם לפני כעשרה ימים. המדינה חייבת להבין, אנחנו לא יכולים להמשיך לעבוד כך וחוסר תפקוד שלנו יפגע בתפקודה של מערכת הבריאות".

לדברי בדש, הממשלה קיבלה החלטה לפני יותר מ-20 שנה, הקובעת שחייב להיות שוויון בשכרם של עובדי מינהל ומשק בכל בתי החולים בארץ. "אנחנו יודעים בוודאות על פערי שכר של עשרות אחוזים בין העובדים שלנו לעובדי מינהל ומשק בבתי החולים של הקופות, וגם זה חייב להשתנות. אנחנו ממתינים להשוואת השכר כבר יותר מ-20 שנה וזאת החלטת ממשלה שלא מיושמת על חשבוננו. אנחנו מרגישים שקופים לגמרי ולא יכולים להרשות לעצמנו להישאר כאלה. החולים בבתי החולים צריכים לאכול, חייבים לקבל מצעים, פיג'מות נקיות. הם צריכים להגיע לבדיקות ולחדרי הניתוח ולזכות לשירות בתנאי ניקיון מעולים. כל זאת לא ניתן לעשות בלעדינו, אז איך אפשר להישאר שקופים?".

נושאים קשורים:  עובדי מינהל ומשק,  שביתה,  מנמ"ש,  בתי חולים ממשלתיים,  חדשות
תגובות