חדשות

מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' רוטשטיין הודיע על התפטרותו

לאחר שזומן בשבוע שעבר על ידי דירקטוריון הדסה לשימוע לפני פיטורים, הודיע הבוקר פרופ' זאב רוטשטיין כי הוא מתפטר מתפקידו

פרופ' זאב רוטשטיין. הודיע על התפטרותו מהנהלת הדסה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מנכ"ל בית החולים הדסה בירושלים, פרופ' זאב רוטשטיין, הודיע הבוקר (א') על התפטרותו. זאת לאחר שבשבוע שעבר נודע כי כי הוא הוזמן לשימוע לפני פיטורים על רקע הסכסוך המתמשך בינו לבין דירקטוריון הדסה.

על פי פרסום ב-mynet ירושלים רוטשטיין כינס את ראשי האגפים והודיע להם על כך שהוא מתכוון לארוז את חפציו ולעזוב. עוד הודיע פרופ' רוטשטיין כי הוא מוותר על זכות השימוע.

גורם ב"הדסה" הגיב על הזמנתו של רוטשטיין לשימוע ואמר: "רוטשטיין מתעמת עם כולם, מצב בית החולים קשה והוא לא הצליח לשקם אותו. הוא פוגע בגיוס תרומות לבית החולים, וזה מצב שלא יכול להימשך".

כבר בדצמבר 2019 הודיע ארגון נשות הדסה שבכוונתו לפטר את פרופ' רוטשטיין בגלל יחסים מעורערים עימו אבל משרדי הבריאות והאוצר מנעו זאת. כאשר נודע על כוונת נשות הדסה למנות את דליה איציק ליו"ר דירקטוריון, הגיב פרופ' רוטשטיין: "זה נשמע כל כך הזוי שאין לי מה להגיד. כאילו שמישהו מתבדח. יו"ר ועד מנהל של מערך רפואי בסך 3 מיליארד שקל ו-5,000 עובדים צריך מינימום מסוים של הבנה עסקית וידע בכלכלת בריאות, השכלה וניסיון של אנשי עסקים, בעיקר בתקופת הקורונה וחודש וחצי לפני סיום הסכם ההבראה".

בחודש מארס האחרון דירקטוריון המרכז הרפואי הדסה מינה את דליה איציק ליו"ר הדירקטוריון, כפי שדרש ארגון נשות הדסה. אז דווח כי "לפי ההערכות במרכז הרפואי הדסה, מטרת ארגון נשות הדסה, שהתעקשו על מינויה של איציק, היא הדחת המנכ"ל הנוכחי פרופ' זאב רוטשטיין, המסוכסך עם הארגון בשנים האחרונות".

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  פיטורים,  דירקטוריון הדסה,  "נשות הדסה",  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
12.07.2021, 20:06

כך בישראל, הכל בכוח, באלימות, בפיטורים, התפטרויות וכיפופי ידיים. למי יש יותר גדול, מי יותר חזק, מי אוחז בנבוט ומי יראה למי. זה כבר לא ממשלה כזו או אחרת, זה כבר לא רק בצבא או בשלטון המקומי, זה בכל מקום. ומערכת הבריאות לא טומנת ידה בצלחת.

אנונימי/ת
12.07.2021, 21:12

רק שאילה לי: למה נשות הדסה לא שולחות איזה כלכלן משם, בלי אינטרסים ובלי ״קשרים״ ים תיכוניים לבדוק מי עושה מה בבית חולים, למה באמת יש צורך בכל כך הרבה פקידים, למה למה למה…ופלא הפלאים יכול חהיות שיסתבר כמה לא יעילים או אפילו אנטי יעילים המצבים.

אנונימי/ת
12.07.2021, 21:31

ארגון נשות הדסה בעצמו לא מצליח להעביר את הכספים שהעביר בעבר לבית החולים, ומצד שני מצליח להסתכסך עם המנכל״ים של המוסד. אולי הגיע הזמן ששר הבריאות יתערב ויימנע את הקריסה של המוסד המפואר הזה???

אנונימי/ת
12.07.2021, 23:27

נו טוב, מי שחושב שמדליה איציק תבוא איזו ישועה להדסה שהיה כנראה פעם מוסד מפואר, שיהיה לו לבריאות.

אנונימי/ת
13.07.2021, 11:39

בכלכלה אולי הבין כבוד הפרופסור, אבל ביחסי אנוש כלל לא. טובי הרופאים ברחו מבית החולים. הדסה הייתה פעם מוסד מפואר , היום לצערנו כבר לא!

אנונימי/ת
20.11.2021, 20:02

לא היה אף פעם , היו ויש רופאים מצויינים המוסש עצמו תמיד היה פח אשפה

אנונימי/ת
13.07.2021, 14:07

דליה נגד זהב:בשנת 1977 סיים לימודי רפואה בבית הספר לרפואה ע"ש סאקלר של אוניברסיטת תל אביב. בשנת 1983 קיבל תעודת מומחה בקרדיולוגיה.[4] בשנת 1990 קיבל תואר מוסמך (בהצטיינות) בניהול מערכות בריאות, מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב. בשנת 1993 קיבל תעודת מומחה בניהול מערכות בריאות.ראש ועדת סל הבריאות.

2020 מונה לחבר במטה המקצועי של הממונה על המאבק בנגיף הקורונה בישראל פרופ' רוני גמזו.
דליה-השכלה פורמלית ומינימלית,פוליטיקאית בלבד ללא רשימת הצלחות,בת 69 גמלאית מכובדת.צפי לשיקום הדסה שליליים לחלוטין.לנושות הדסה יש עוד הרבי מה להרס.....

דליה איציק, בהצלחה!