COVID-19 בישראל

ירידה במספר מאומתי הקורונה החדשים שאובחנו בישראל

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע הבוקר כי מדוכאי חיסון יוזמנו לקבל מנת חיסון שלישית | צוות הטיפול במגיפות במשרד הבריאות ידון היום האם להתחיל לחסן ילדים מתחת לגיל 12

חיסון פעוטות. אילוסטרציה

הבוקר (א') אושר בממשלה מינויו של פרופ' נחמן אש למנכ"ל משרד הבריאות. לפי דו"ח משרד הבריאות מהבוקר (08:40), לאחר כמה ימים שבהם מספר המאומתים היומיים החדשים שאובחנו בארץ עלה על 500 – אתמול אובחנו כבר רק 261 לעומת 531 בשישי. מאז חצות ועד מועד הדיווח אובחנו רק עוד 67 לעומת יותר מ-100 במועד מקביל בימים הקודמים. עם זאת, שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע הבוקר כי מדוכאי חיסון יוזמנו לקבל מנת חיסון שלישית.

עוד מתוך הדו"ח: עתה מניין החולים במצב פעיל עכשווי עומד על 4,130. רק 75 מאושפזים ומהם 44 במצב קשה, כאשר חלה ירידה ל-12 במספר המונשמים. מניין המתים מתחילת המגיפה עלה בשבת ל-6,436 לאחר שנקבע מותם של 2 חולי קורונה.

אתמול נעשו 50,325 בדיקות ושיעור החיוביות ירד בעשירית אחוז ל-0.6%. גם מקדם ההדבקה ירד ל-1.35 – למרות שנתון זה פסק כבר להוות רלבנטי בקבלת ההחלטות של שרי קבינט הקורונה, בהתאם להמלצות גורמי המקצוע בתקופה הנוכחית. בשבוע שעבר הוא היה מעל 1.45.

ארבעה ישובים צבועים הבוקר "אדום" בהתאם לתכנית הרמזור, שבעה "כתומים" ו-16 "צהובים". הכי הרבה חולים במצב פעיל עכשווי יש עתה בתל אביב - 421. בבידוד נמצאים לפי דו"ח משרד הבריאות הבוקר 48,865 ישראלים. חולים במצב קל הנמצאים בבתיהם - 3,823 וארבעה במלוניות.

אחד הנושאים שייבדקו בתקופה הקרובה באופן בישראל: האם יש מקום בכל זאת להמליץ מעתה גם להתחיל לחסן ילדים מתחת לגיל 12, כלומר מתחת לקבוצת הגיל שעד כה הותר לחסנה בהתאם לניסויי "פייזר" ואישור ה-FDA. עד כה גיל הסף היה 12. היום אמור צוות הטיפול במגיפות (צט"מ) במשרד הבריאות לדון בכך. עם זאת, נראה כי בשלב ראשון יתמקד הדיון במתן האישור לילדים שהם בקבוצות הסיכון השונות או ילדים המתגוררים עם מדוכאי חיסון כמו חולים אונקולוגים ומושתלי איברים. "פייזר" העריכה שבתחילת 2022, בהתאם לתוצאות ניסוייה, יינתן אישור גם לחסן ילדים מגיל חצי שנה ומעלה, כפי שמתאפשר בחיסון העונתי לשפעת.

בצט"מ נשמעת הערכה שיש לחסן גם ילדים לשם השגת חסינות עדר נרחבת. יש מומחים הטוענים שאין למעשה שום הבדל בין ילד בן 12 לבן 9 וניתן כבר עתה להציע לבני 11-9 את החיסון הנדרש כאשר המטרה היא לאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה ועם חסינות גבוהה יותר של אוכלוסיית התלמידים. אולם כאמור, נראה שבשלב זה תהיה המלצה מוגבלת.

עד כה 5,728,526 ישראלים חוסנו במנה הראשונה ו-5,190,709 גם בשנייה. שיעור בני ה-19-10 שחוסנו במנה הראשונה כבר מתקרב, ועדיין באיטיות ל-40% (39.7%). עד חצות, כאשר הסתיים מועד מבצע החיסונים שהתמקד בשבועות האחרונים בעיקר בבני 15-12 כאשר נקראו לקבל מנה ראשונה ואת השנייה יקבלו בסוף החודש לפני שיפוג תוקף החיסונים שבמלאי הנוכחי המצוי בישראל, התחסנו 187 אלף בגיל הזה - פחות מדי מכפי שבכירי משרד הבריאות ביקשו להגיע.

בסוף השבוע הודיע משרד הבריאות כי החל ממחר (ב') אוזבקיסטן ובלרוס נוספו לרשימת המדינות בסיכון מירבי עקב תחלואת הקורונה העכשווית בהן וחל איסור לטוס למדינות אלו כמו גם לארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה. כל בקשה לטיסה הכרחית לאחת ממדינות אלו חייבת באישור ועדת חריגים. כלל הנכנסים לישראל מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים ממדינות אלו, מחויבים בבידוד בנוסף לבדיקות שנעשות בכניסתם לארץ.

החל מיום 16.7.21 כלל הנכנסים לישראל מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים ממדינות המוגדרות באזהרת מסע חמורה, יידרשו גם הם בבידוד. לא חל איסור יציאה למדינות אלו ברשימה זאת אלא חובת בידוד בחזרה: איחוד האמירויות, איי סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ׳ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירגיסטן ותוניסיה.

נושאים קשורים:  צט"מ,  חיסון ילדים,  19-COVID,  תחלואת קורונה,  חדשות
תגובות