COVID-19 בישראל

בתי החולים הונחו להיערך לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה

עם שיא יומי של נדבקים חדשים מאז חודש מארס ולנוכח העלייה המתמשכת בתחלואה, גובר הלחץ על שרי קבינט הקורונה להחזיר חלק מההגבלות על הציבור

מחלקת קורונה בישראל. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

התחזית שנמסרה בשבוע שעבר, לפיה בימים הקרובים יאובחנו בישראל 500 מאומתים חדשים ביום, מתגשמת. הבוקר (ג') עולה מדו"ח משרד הבריאות שאתמול כבר אובחנו 501 מאומתי קורונה חדשים – שיא יומי מאז חודש מארס.

מחצות ועד מועד הדיווח ב-08:40 אובחנו עוד 88 נדבקים חדשים. בעקבות זאת עלה ל-2,901 מניין החולים במצב פעיל עכשווי וגם עלה ל-73 מספר המאושפזים. עם זאת, ירד מעט לעומת אתמול מספר החולים במצב קשה (33) אך אין שינוי במניין המונשמים. 44% מהנדבקים בחודש יוני היו מחוסנים.

נתונים אלה יוצגו היום לשרי קבינט הקורונה וגובר עליהם הלחץ, בעיקר מצד התקשורת, שלא להתמהמה ולהורות מיד על חידוש הגבלות שונות שהוסרו לפני כשישה שבועות, ביניהן: הגבלת מספר האנשים שיכולים להימצא בהתקהלויות גם בשטח פתוח; חובת בדיקות בכניסה לאירועים ולאולמות סגורים ואישור כניסה אליהם למחוסנים בלבד.

משרד הבריאות ימליץ לחברי הקבינט לחייב את כל השבים מחו"ל בבדיקת קורונה ארבעה ימים לאחר שובם מכל היעדים וכן על הרחבת חובת הבידוד לכל מי שיחזור ממדינות עם אזהרה חמורה לתחלואה בקורונה ולא רק ממדינות ספורות המוגדרות "אדומות". ההמלצה תוסיף לרשימה בין 15 ל-20 מדינות, בהן טורקיה, קפריסין ותאילנד. הוראות "תו ירוק" מצומצם יחולו על אוכלוסיות שבסיכון; תהיה חובת בדיקות קורונה בכניסה לבתי אבות ולמוסדות גריאטריים ובדיקות קורונה מהירות בכניסה לאירועים עם ילדים שאינם מחוסנים נגד נגיף הקורונה.

אמש בחדשות ערוץ 12 העריך פרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, כי בתוך ימים ספורים – אם לא יוחזרו הגבלות שונות ויושקע יותר מאמץ להגדלה נוספת בשיעור המתחסנים – צפוי שיהיו 1,000 מאומתים ביום, שיעור שעלול להכביד על מערכת הבריאות. הבוקר כבר דיווח ערוץ 13 שבתי החולים קיבלו הנחיה להיערכות לאפשרות של פתיחה מחודשת של מחלקות קורונה.

אתמול נעשו 72,896 בדיקות ו-0.7% מהן נמצאו חיוביות לנגיף. היום רק ישוב אחד, מעלה אדומים, "אדום" לפי תכנית הרמזור (88 מאומתים), שישה ישובים כתומים ו-16 צהובים. הכי הרבה חולים במצב פעיל יש בתל אביב - 356 (מוקד התחלואה הגדול ביותר כיום, בעיקר בקרב ילדים) ואחריה פתח תקווה - 164 והרצליה - 118. 68% מאוכלוסיית ישראל מתגוררים באזורים שיש בהם תחלואה.

לעומת זאת נמשכת העלייה, אמנם עדיין איטית, בקצב ההתחסנות ואתמול לפי הדו"ח חוסנו עוד 17,604 במנה הראשונה ו-2,857 בשנייה. עד כה התחסנו בישראל במנה הראשונה 5,663,255 ומהם 5,180,662 גם בשנייה.

לצד זה נמסר כי עד אתמול התגלו 23 חיוביים לקורונה במוסדות הגריאטריים, 12 דיירים ו-11 אנשי צוות. מה שהפתיע: 87% היו מחוסנים ובכל זאת נדבקו. החולים התגלו ב-16 מוסדות שונים, בין השאר בכפר סבא, בנתניה ובראשון לציון.

אתמול אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) בכל הנוגע לבידוד בית והוראות נוספות ברוב של 41. התיקון מטיל חובה על אחראי על קטין – הורה, אפוטרופוס, אומנה או מי שהקטין נמצא במשמורתו או בהשגחתו ומתגורר עימו -  לדאוג לכך שהקטין מצוי בבידוד או מחויב בבידוד ואכן ישהה בבידוד ולא ייצא ממקום הבידוד אלא באישור הגורמים המוסמכים. אחראי על קטין שטרם מלאו לו 12 שנה המפר את חובתו זו, יראו אותו כאילו הפר חובת בידוד, שהיא בגדר עבירה פלילית.

כמו כן, אושר ברוב של 1-42 חובת מסיכה במקום שאיננו שטח פתוח, למעט מקום מגורים, וגם הפרת חובה זאת מהווה עבירה פלילית.

הבוקר גם עלה מעל לארבעה מיליון מניין חולי הקורונה בכל העולם שנפטרו מאז תחילת המגיפה (4,000,880) וגם עלה מניין הנדבקים-חולים ל- 184,941,844.

נושאים קשורים:  קורונה,  19-COVID,  תחלואת קורונה,  תו ירוק,  חדשות,  קבינט הקורונה,  פרופ' גבי ברבש
תגובות

חבל שעדיין לא הבינו שאנו במגפה פעילה ושצריך להיות הרבה יותר פעילים בנושא מסכות, מרחק, התקהלות, וחיסונים. מתי יתעוררו? כשנגיע ל1000 חולים ביום?