חדשות

דירקטוריון הדסה זימן את פרופ' רוטשטיין לשימוע לפני פיטורים

כבר בדצמבר 2019 הודיעו נשות הדסה שבכוונתן לפטר את מנכ"ל ביה"ח פרופ' זאב רוטשטיין בגלל יחסים מעורערים עימו - משרדי הבריאות והאוצר מנעו זאת | גורם בהדסה: "הוא פוגע בגיוס תרומות ומזלזל בנהלים"

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל "הדסה". זומן לשימוע לפני פיטורים

דירקטוריון הדסה החליט פה אחד לזמן את מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, לשימוע על מנת לשקול את סיום העסקתו בבית החולים. את ההזמנה לשימוע קיבל רוטשטיין אמש (ב') ועד כה לא ניתן היה להשיג את תגובתו.

גורם בבית החולים מסר כי הזמנתו לשימוע נעשתה על רקע התעלמותו של פרופ' רוטשטיין מהנחיות הדירקטוריון וזלזול בנהלים. "הוא הביא למצב של ניהול פיננסי כושל, הוא אינו מוסר נתונים לדירקטוריון ואינו מעדכן, ומתנהל כאילו אין גורם מפקח מעליו. רוטשטיין מתעמת עם כולם, מצב בית החולים קשה והוא לא הצליח לשקם אותו. הוא פוגע בגיוס תרומות לבית החולים, וזה מצב שלא יכול להימשך".

עוד מסר הגורם: "ההתנהלות המזלזלת והבריונית שלו ניכרת גם מול עובדי בית החולים, ונראה כי הוא עושה בבית החולים כבתוך שלו. ניתנה לו בעבר הזדמנות לתקן את דרכיו אך הוא מתעלם מכל השפעה שיש לו על בית החולים".

מדירקטוריון הדסה נמסר בתגובה: "מפאת כבודו של רוטשטיין וחיסיון ההליך, לא נוכל לפרט מעבר לכך. לנגד עיני הדירקטוריון עומד דבר אחד בלבד והוא עתידו של בית החולים הדסה וטובתם של מאות אלפי החולים המטופלים בו".

כבר בדצמבר 2019 הודיע ארגון נשות הדסה שבכוונתו לפטר את פרופ' רוטשטיין בגלל יחסים מעורערים עימו אבל משרדי הבריאות והאוצר מנעו זאת. כאשר נודע על כוונת נשות הדסה למנות את דליה איציק ליו"ר דירקטוריון, הגיב פרופ' רוטשטיין: "זה נשמע כל כך הזוי שאין לי מה להגיד. כאילו שמישהו מתבדח. יו"ר ועד מנהל של מערך רפואי בסך 3 מיליארד שקל ו-5,000 עובדים צריך מינימום מסוים של הבנה עסקית וידע בכלכלת בריאות, השכלה וניסיון של אנשי עסקים, בעיקר בתקופת הקורונה וחודש וחצי לפני סיום הסכם ההבראה".

בחודש מארס האחרון דירקטוריון המרכז הרפואי הדסה מינה את דליה איציק ליו"ר הדירקטוריון, כפי שדרש ארגון נשות הדסה. אז דווח כי "לפי ההערכות במרכז הרפואי הדסה, מטרת ארגון נשות הדסה, שהתעקשו על מינויה של איציק, היא הדחת המנכ"ל הנוכחי פרופ' זאב רוטשטיין, המסוכסך עם הארגון בשנים האחרונות".

יש לציין כי פרופ' רוטשטיין הוביל השנה את מאבק בתי החולים הציבוריים שנקלעו לגירעון כלכלי בעקבות משבר הקורונה. שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים (הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת) אף הקימו מאהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על מצוקתם הכלכלית וקריסתם של בתי החולים.

מאז 1 באפריל הפסיק האוצר להעביר תמיכות לבתי החולים הציבוריים, וביניהם ל"הדסה". כתוצאה מכך נאלצו ב"הדסה" לפרוס תשלומי מס לרשות המסים ולדחות תשלומי לספקים. לאחרונה אף פנה פרופ' רוטשטיין למנהלי בתי החולים הממשלתיים בבקשת סיוע באספקת חומרי חבישה לאחר שספקי הציוד הרפואי הודיעו כי לא יעבירו אותם לבית החולים. במקביל פנתה הנהלת הדסה שוב למשרד האוצר בבקשה להמשיך בתמיכות באופן מיידי ולהסדיר את הגורמים למצוקת כלל בתי החולים הציבוריים בארץ.

הבוקר בערוץ 13 החמיא מנהל בתי החולים שערי צדק בירושלים, פרופ' עופר מרין, לפרופ' רוטשטיין על פעילותו ומסירותו למען "הדסה" בתקופה הקשה הנוכחית שבה מצויים בתי החולים הציבוריים, הנאלצים להיאבק על תמיכה כספית כדי להמשיך לפעול ולספק שירותי רפואה איכותיים.

על פי דיווח ב"ידיעות אחרונות", בין המועמדים להחליף את פרופ' רוטשטיין בתפקיד מוזכרת ד"ר אסנת לב ציון קורח, מנהלת בתי החולים אסף הרופא-שמיר, שבה מצדד ארגון נשות הדסה. כאמור, עד כה לא התקבלה תגובתו של פרופ' רוטשטיין.

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  דירקטוריון הדסה,  ארגון נשות הדסה,  פיטורים,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
07.07.2021, 23:02

אותי דווקא מעניין מי הגורם הבכיר ועלום השם מהדסה המזין הכתבה הזו. בעיני ובעיני רבים אחרים בקהילה הרפואית בישראל זאב עשה רבות למען המרכז הרפואי שיבא והמרכז הרפואי הדסה. בנוסף לזה נרתם לקידום פיתוח החיסון הישראלי נגד קורונה במכון הביולוגי. יישר כח פרופ׳ רוטשטיין

אנונימי/ת
09.07.2021, 09:10

ובמקביל, הוא לא הפסיק לריב מעולם, ותמיד כשהיה שקט של 5 דקות הוא חיפש את מושא המריבה הבא

13.07.2021, 00:16

איזה גיבור מורכב , זאב רוטשטיין
אין זאת כי חייבים לעשות עליו סרט
ובהמשך מערכת הבריאות עוברת ותעבור עוד החייאות על ידי מנהלים שמתעלים מעל לגדודים של מבקרים פקידי ממשלה ועיתונאים

23.08.2021, 18:50

על ממשלת ישראל להלאים את הדסה. חיסול שיטתי של מנכ"לים אינו תכנית עבודה, ונשות הדסה מוכיחות מזה עשרות שנים את כשלונן כמרכיב דומיננטי בדירקטוריון.
מדובר במרכז רפואי חשוב במדינת ישראל בכלל ובירושלים בפרט. אין כאן מקום לחובבנים ולמנכ"לים בעלי יכולת בינונית.