חדשות

שר הבריאות סימן סדר עדיפויות: הביקור הראשון ב"אברבנאל"

השר הורוביץ בחר לקיים את הביקור הראשון שלו במוסד רפואי בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל ונקרא לתקן מיידית את המחסור החמור ברופאים בחדרי המיון הפסיכיאטריים

שר הבריאות ניצן הורוביץ בביקור ב"אברבנאל". צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות ניצן הורוביץ, שנכנס לתפקידו רק לפני שבוע, בחר לקיים את הביקור הראשון שלו במוסד רפואי, בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא" ומ"מ יו"ר הר"י, התייחס לביקור הזה: ״אני מברך את שר הבריאות על קביעת סדר העדיפות המוסרי ביחס למערכת האשפוז הפסיכיאטרי וזאת בהחלטתו לקיים ביקור ראשון בשטח (אתמול) דווקא באברבנאל. מעבר להצהרה המוסרית",  אמר פלדמן, "אני קורא לשר לפעול לשוויון בין המטופלים בבתי החולים הרגילים לבין מתמודדי הנפש, לתקן באופן מיידי את 'עוולת חדרי המיון' הפסיכיאטריים ולפעול לאיישם ברופאים וברופאות, באחים ובאחיות ובאנשי אדמיניסטרציה 24 שעות ביממה".

עוד אמר ד"ר פלדמן: "שמחתי להתייחסותו השר למה שראה בבית החולים - תופעת האשפוז על מזרנים על הרצפה עקב מחסור במיטות. אני קורא לו בעקבות זאת להנחות באופן מפורש ומיידי את האחראים על מערכת האשפוז הפסיכיאטרי לאסור על אשפוז חולים על מזרנים, על הרצפה. שתי הנחיות אלו יעבירו מסר חד, ברור ומיידי שמתמודדי הנפש הם אזרחים שווי זכויות והטיפול הבריאותי בהם חייב להיות שוויוני. מתמודדי נפש חווים את מחלתם 24 שעות ביממה ומחובתנו לתת להם טיפול הולם בכל שעות היממה ולשמור על כבודם בהקפדה יתרה״.

גם ח"כ אופיר כץ, שעד לאחרונה שימש כיו"ר ועדת משנה של ועדת הכספים בכנסת, ביקר אתמול במוסד בתחום בריאות הנפש – מזור בעכו - ועמד מקרוב על תנאי הצפיפות השוררים במחלקות בית החולים. ד"ר קרן גינת, מנהלת המרכז הרפואי מזור, לשעבר ראש החטיבה לבריאות הנפש במפקדת קצין רפואה ראשי בצה"ל, הבהירה לאורחה כי "מזור" משרת כיום אוכלוסיה המונה 1.2 מיליון נפש מקריית שמונה ומטולה ועד הקריות ועפולה, אולם המקום סובל ממחסור כרוני בידיים עובדות ובקושי להרחיב ולשדרג את השירותים הניתנים בו בגלל אילוצי תקציב.

נושאים קשורים:  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  בית חולים אברבנאל,  ד''ר זאב פלדמן,  חדשות,  ד"ר קרן גינת,  המרכז הרפואי מזור
תגובות