COVID-19 בישראל

מנכ"ל משרד הבריאות: נשקלת המלצה לחזור לשימוש במסכות בחורף הקרוב

"נגיף הקורונה מתעתע ויכול לייצר מוטציות או שזנים של הנגיף יהיו עמידים יותר מאחרים לחיסונים ולכן נדרשים עדיין צעדים שמטרתם להישמר כדי שלא לגרום להפצת זנים אלו", אמר פרופ' לוי

מגוון מסיכות הגנה במגיפת הקורונה. צילום: אילוסטרציה

גורמי מקצוע במשרד הבריאות שוקלים להמליץ על חזרה לשימוש במסכות בחורף הקרוב. מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי מסר הבוקר (ג') בראיון ל-Ynet כי סוגיית מסכות כחלק מאורח חיים נורמטיבי בחורף ובעונת השפעת נשקלת והנושא נידון בדרגים מקצועיים במסגרת ההיערכות לחורף. "נכון יהיה להמליץ לעטות מסכות במקומות צפופים, סגורים, במקרים של תחלואת חום, במטרה למנוע תחלואה בשפעת".

עם זאת להערכתו לא יידרש "שימוש גורף" בכל מקום במסכות בימים הקרים. "למסכות נודע יתרון גדול במניעת תחלואה ויראלית בכלל, ובחורף – שפעת".

בהנחייה החדשה לציבור שנכנסה הבוקר לתוקף לפיה ניתן להסיר את המסכות גם בחללים סגורים הודגש שמומלץ עדיין להשתמש בהן בתחבורה ציבורית, אוטובוסים, רכבות וטיסות, בחללים שבהם אין אוורור נאות, כאשר בסביבה נמצאים אנשים שמוגדרים עם סיכון גבוה לחלות או עם חיסוניות ירודה; כאשר יש גם מטפלים לא מחוסנים – וכן במחלקות שונות בבתי החולים. חוזר מפורט בנושא הזה יופץ הבוקר לבתי החולים, מוסדות גריאטריים, דיור מוגן, ומרפאות קהילה.

"נגיף הקורונה מתעתע ויכול לייצר מוטציות או שזנים של הנגיף יהיו עמידים יותר מאחרים לחיסונים ולכן נדרשים עדיין צעדים שמטרתם להישמר כדי שלא לגרום להפצת זנים אלו", אמר פרופ' לוי.

כמו כן הודיע שמתנהל שיח עם יצרניות חיסונים בדבר הצורך, האפשרי, במתן מנת-דחף (בוסטר) שלישית לקראת תחילת השנה הבאה ויתכן שעד אז תרכיב החיסון יהיה מהונדס כך שיגביר את יעילותו כנגד מוטציות מוכרות. "יש היערכות לקראת רכש אפשרי" אמר פרופ' לוי. עוד אמר כי נוכח הצפי לתנועה מוגברת של ישראלים שייצאו בקיץ לביקורים בחו"ל "תיכנס ככל הנראה במהלך השבוע גם בדיקה סרולוגית שתיעשה  גם בנתב"ג . הנושא ידון עם שר הבריאות החדש ניצן הורוביץ.

נושאים קשורים:  חדשות,  נגיף הקורונה,  מסיכות,  פרופ' חזי לוי,  שפעת,  שר הבריאות ניצן הורוביץ
תגובות
17.06.2021, 11:02

הזוי