חדשות

האגודה לזכויות האזרח: שירותי ה"כללית" אינם מונגשים בערבית

למרות שיותר מ-70% מהאוכלוסיה הערבית מבוטחים ב"כללית", טוענים באגודה, אתר ויישומון הקופה ניתנים בעברית בלבד | ה"כללית" בתגובה: "אנו הקופה היחידה המפעילה אתר המכיל מידע רחב בערבית"

דף הבית של אתר כללית און-ליין

האגודה לזכויות האזרח פנתה בשבוע שעבר במכתב לשירותי בריאות כללית בטענה כי שירותי הקופה אינם מונגשים מספיק לאוכלוסיה הערבית וזאת למרות שכ-71% ממנה מבוטחים בקופה זאת. לטענת האגודה, חלק ניכר מהמבוטחים הערבים אינו שולט בשפה העברית על בוריה. על הפנייה דווח אתמול (ב') ב"דה מרקר".

האגודה טוענת כי בבדיקה שערכה גילתה כי אתר "כללית און ליין" ויישומון "כללית" בסמארטפון ניתנים בעברית בלבד, והפניות לביצוע פעולות ברבים מדפי המידע שבאתר מובילות ל"עמודי כניסה למערכת" הכתובים בעברית, ללא אפשרות המרה לערבית. גם לאחר הכניסה לממשקי השירות באמצעות פרטי המשתמש, לא מופיעה כל אפשרות לקבלת מידע בערבית.

תגובת "כללית" המופיעה בדיווח: "מידע ושירותים מקוונים בשפה הערבית נמצאים בסדר עדיפות גבוה של שירותי בריאות כללית. אנו הקופה היחידה המפעילה אתר המכיל מידע רחב בערבית, תוך התמקדות במגוון נושאים החיוניים לקידום הבריאות ואורח חיים בריא. ל'כללית' עמוד פייסבוק פעיל מאוד בערבית המנגיש מידע ללקוחות ומהווה ערוץ תקשורת ושירות פופולרי. בחודשים האחרונים אנו בעיצומם של תהליכים מואצים להסבת האפליקציה ושירותים דיגיטליים נוספים לערבית שיעלו בקרוב לאוויר".

נושאים קשורים:  קופת חולים הכללית,  מידע רפואי,  השפה הערבית,  המגזר הערבי,  האגודה לזכויות האזרח,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.06.2021, 10:48

لانة العرب انذال
برضوا بالذل

אנונימי/ת
26.06.2021, 09:16

זה שזה נכתב בערבית ולא הובן על ידי 95% מהיהודים מעלה שאלה מי לוקה בשפה?