האגודה לזכויות האזרח פנתה בשבוע שעבר במכתב לשירותי בריאות כללית בטענה כי שירותי הקופה אינם מונגשים מספיק לאוכלוסיה הערבית וזאת למרות שכ-71% ממנה מבוטחים בקופה זאת. לטענת האגודה, חלק ניכר מהמבוטחים הערבים אינו שולט בשפה העברית על בוריה. על הפנייה דווח אתמול (ב') ב"דה מרקר".
עוד בעניין דומה
האגודה טוענת כי בבדיקה שערכה גילתה כי אתר "כללית און ליין" ויישומון "כללית" בסמארטפון ניתנים בעברית בלבד, והפניות לביצוע פעולות ברבים מדפי המידע שבאתר מובילות ל"עמודי כניסה למערכת" הכתובים בעברית, ללא אפשרות המרה לערבית. גם לאחר הכניסה לממשקי השירות באמצעות פרטי המשתמש, לא מופיעה כל אפשרות לקבלת מידע בערבית.
תגובת "כללית" המופיעה בדיווח: "מידע ושירותים מקוונים בשפה הערבית נמצאים בסדר עדיפות גבוה של שירותי בריאות כללית. אנו הקופה היחידה המפעילה אתר המכיל מידע רחב בערבית, תוך התמקדות במגוון נושאים החיוניים לקידום הבריאות ואורח חיים בריא. ל'כללית' עמוד פייסבוק פעיל מאוד בערבית המנגיש מידע ללקוחות ומהווה ערוץ תקשורת ושירות פופולרי. בחודשים האחרונים אנו בעיצומם של תהליכים מואצים להסבת האפליקציה ושירותים דיגיטליים נוספים לערבית שיעלו בקרוב לאוויר".