שבוע המודעות לפסוריאזיס

סקייריזי: מקום ראשון בסקר שנערך בקרב רופאי עור

42% מרופאי העור שהשתתפו בסקר צופים שסקייריזי של חברת Abbvie תהפוך לתרופה הביולוגית הדומיננטית בטיפול בפסוריאזיס בחומרה בינונית עד קשה

13.06.2021, 13:35

שוק התרופות לפסוריאזיס הוא אחד השווקים התחרותיים ביותר בעולם הפארמה. התרופות הביולוגיות החדשות, המבוססות על נוגדנים חד-שבטיים נוגדי IL-17 או IL-23 ממשיכות להשתלט על נתחי שוק של מותגים ותיקים' הכוללים מעכבי TNF שונים. בנוסף, חברת בריסטול-מאיירס סקוויב צפויה לשווק בקרוב תכשיר לטיפול בפסוריאזיס שניתן דרך הפה.

בסקר שנערך בקרב 130 רופאי עור, נשאלו המשתתפים איזו מהתרופות החדשות לטיפול בפסוריאזיס בחומרה בינונית עד קשה תהיה הדומיננטית ביותר. נבדק גם האם הם מודעים לשלוש תרופות נגד פסוריאזיס שנמצאות בשלבי מחקר מתקדמים. 42% מרופאי העור ציינו את סקייריזי של Abbvie (שאושרה בארה"ב ובאירופה בשנה שעברה ומאושרת לשיווק בישראל). 23% ציינו את Cosentyx של נוברטיס, 20% את Tremfya של ג'ונסון אנד ג'ונסון, ו-14% את Taltz של אלי לילי.

תוצאות הסקר מהדהדות את השקפתם של מובילי דעה, הצופים גם כי סקייריזי יהפוך למותג דומיננטי בשוק התרופות הביולוגיות החדשות. מובילי הדעה מאמינים יותר ב-Taltz מאשר רופאי העור שענו על הסקר, וטענו שהשימוש בה גובר על פני השימוש ב-Cosentyx כי החולים מגיבים מהר יותר ל-Taltz ויש לה השפעה מתמשכת יותר.

מבחינת האופן שבו המוצרים החדשים חדרו לשוק, רופאי העור התרשמו מההשקה של סקייריזי, שצויינה על ידי 35% מהמשיבים, המתחרים Cosentyx ו-Taltz צוינו שתיהן על ידי 22% מרופאי העור, ו-Tremfya על ידי 21% מהמשיבים.

מקור:

Simon King, Physician Views poll results: Skyrizi comes out on top. FirstWord Pharma Plus, 15/09/2020

נושאים קשורים:  שבוע המודעות לפסוריאזיס,  פסוריאזיס,  ספחת,  סקייריזי