COVID-19 בישראל

מומחים במשרד הבריאות מודרו מההחלטה על ביטול התו הירוק

שר הבריאות הודיע כי לנוכח הירידה בתחלואה, התו הירוק יבוטל אך גורמים במשרד הבריאות טוענים כי המניע להודעת ביטול המגבלות על הציבור הוא פוליטי

פרופ' נחמן אש. "נראה שאין דחיפות לחסן ילדים". צילום: דפנה גאזט

הצוות המקצועי במשרד הבריאות מודר מההחלטה על ביטול התו הירוק החל מ-1 ביוני ולא היה שותף לה - כך דווח אמש (א) בחדשות ערוץ  13. עם הודעת שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמש כי לא יבקש להאריך את המגבלות שיפקעו ביום שלישי הבא, 1.6.21, נמסר כי כמה מהמומחים הביעו חשד שהמניע להודעת ביטול המגבלות איננו מקצועי אלא שזו החלטה פוליטית.

גם במאמרה של שרית רוזנבלום היום (ב') ב"ידיעות אחרונות" תחת הכותרת "סיכון מחושב" נרמז להערכה זאת. היא כותבת: "אפשר אולי להסכים שמדובר בסיכון מחושב (ההחלטה על הסרת המגבלות) שלא בלתי מתקבל על הדעת, אבל הוא גם מריח במובהק מתעמולה. חגיגת הניצחון הפוליטית והמתוזמנת הזו טומנת בחובה סיכונים גדולים. היא מסמלת לציבור שהקורונה היא נחלת העבר ואין צורך לחשוש ממנה – ולא כך היא. רוב ארצות העולם עדיין נאנקות תחת התחלואה הקשה. הניסיון הלא רחוק שלנו מעיד שאסור לחטוא ולחשוב שאנחנו חסינים מפניה. הקורונה עוד כאן ובגדול. אסור בשום אופן להקל בה ראש".

בהמשך כתבה רוזנבלום: "המסר שיצא אמש מלשכת שר הבריאות שהכל מאחורינו, פרט לכך שהוא לא מדויק בלשון המעטה, יקשה מאוד להסביר לציבור למה הוא חייב להמשיך ולהיזהר".

ב-Ynet ובחדשות ערוץ 12 צוטט פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, כי "אישית אני תומך בחיסונים לילדים אבל החלטה סופית תתקבל רק אחרי שנוודא שאין קשר בין החיסון לדלקת שריר הלב". עוד ציין אש כי נשקלת אפשרות לבטל את החובה לעטות מסיכות בחללים סגורים אבל המליץ להימנע בינתיים מיציאה לחו"ל בגלל שיעורי תחלואה גבוהים במדינות רבות שהן יעדי תיירות לישראל.

בהתייחסו לדיווח מהימים האחרונים לפיו 18 דיירי בית אבות שחוסנו נדבקו בנגיף, אמר פרופ' אש: "יש לנו מדי פעם הדבקה של מחוסנים. זה קרה לפני כמה שבועות בבית אבות בבאר שבע וגם בבית אבות ברעננה. אפשר לצפות שיהיו מקרי הדבקה. מרביתם א-סימפטומטיים או קלים, אבל יש גם כמה מקרים יותר קשים. קשישה אחת שחלתה נפטרה, אבל זה לא מעיד על איזשהו שינוי מגמה, או שהחיסון לא עובד. זה יכול לקרות וכנראה יקרה גם בעתיד. אנחנו עדיין לא יודעים אם המקרה האחרון הוא תוצאה של וריאנט חדש. אני מעריך שלא. להערכתי, מדובר בוריאנט הבריטי המוכר".

נושאים קשורים:  תו ירוק,  קורונה,  19-COVID,  פרופ' נחמן אש,  חדשות,  חיסון ילדים
תגובות
24.05.2021, 20:23

בימי מבצע שומר החומות, מספר המתים היומי מקורונה לא היה קטן ממספר המתים כתוצאה מטילים.

אנונימי/ת
25.05.2021, 16:05

הצוות המקצועי של משרד הבריאות מתחיל להתקרב למצב הזה:
https://youtu.be/C-TZO-hPxp4