COVID-19 עולמי

ניתן האישור הרשמי לחיסון לקורונה גם לבני 12 עד 15

לאחר אישור החירום של ה-FDA, גם במרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן הצביעו בעד ההמלצה לאפשר שימוש בתרכיב החיסון של חברת פייזר גם לבני 15-12

חיסון ילדים. אילוסטרציה

פאנל המומחים היועצים של ה-CDC – המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן - הצביע אתמול (ה') בעד ההמלצה לאפשר שימוש בתרכיב החיסון של חברת פייזר גם לבני 15-12, זאת לאחר שבתחילת השבוע ניתן אישור-שימוש לאותה מטרה גם על ידי ה-FDA.

הדיון נמשך יום שלם ובו בחן הצוות את מלוא נתוני הניסוי הקליני שערכה החברה בקבוצת הגיל הזאת. 14 מחברי הצוות הצביעו בעד ההמלצה, ללא מתנגדים. אחת מחברות הפאנל פסלה עצמה מההצבעה מאחר שבעצמה היתה מעורבת בניסוי קליני בתרכיב הזה.

עוד חברות המייצרות תרכיבי חיסון לקורונה עומדות לסיים בקרוב את הניסויים שלהן ולבקש אישורים דומים.

ראש ה-CDC, ד"ר רוצ'ל וולנסקי הודיעה מיד לאחר שקיבלה את סיכום הדיון ותוצאות ההצבעה שערכו המומחים כי היא מאמצת מיד את ההמלצה. ד"ר קמיל קוטון, מומחית ברפואת השתלות מבית החולים הכללי של מסצ'וסטס בבוסטון, חברת צוות המומחים, הוסיפה: "בכך נעשה עוד צעד חשוב שיוביל לסיום הפנדמיה הנוראה הזאת".

בדיון המומחים הוצגו נתונים על מימדי הנטל של הקורונה על מתבגרים בגילאים הללו בארה"ב כאשר לפי הערכה שם נדבקו 22.2 מיליון ילדים בני 17-5 בארה"ב ונפטרו 127, אם כי ייתכן שאלה נתוני-חסר ומניין הנפטרים כנראה גדול יותר. אילו קורונה הייתה ברשימת גורמי המוות ב-2019 – השנה האחרונה שבה יש בארה"ב נתונים רשמיים - המחלה היתה נכללת בצמרת עשרת הגורמים הראשונים. גם כך ההערכה היא שיותר בני 17-12 בארה"ב אושפזו בגלל קורונה לעומת מאושפזים בגילאים הללו בשפעת H1N1 בפנדמיה של 2009.

עוד הדגיש הצוות בהחלטתו כי יש חשיבות רבה במתן החיסונים הללו לקבוצת הגיל הזאת מאחר שהמתבגרים הצעירים מהווים פלח גדול באוכלוסיית העולם.

לקריאה נוספת – ליחצו כאן

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חיסון ילדים,  חיסונים,  19-COVID,  חדשות
תגובות