חדשות

בבתי החולים קוראים לסולידריות: "לא נאפשר לקיצוניות לנצח!"

לנוכח המהומות בערים המעורבות, מנהלי בתי החולים והמחלקות הפנימיות מבקשים להעביר מסר של דו קיום, שלום ואחדות

צוות מחלקה פנימית ד' בבית החולים השרון. "התגברנו על הקורונה, נתאחד כולנו גם כעת"

על רקע ההסלמה במצב הבטחוני והמהומות בערים המעורבות ברחבי הארץ, צוותי הרפואה הפנימית מ-111 המחלקות בבתי החולים בכל הארץ משגרים הבוקר (ד') מסר מרגיע, בעקבות יוזמה שבה פתח בית החולים רמב"ם בחיפה הקוראת לשלום ולסולידריות.

אתמול (ג') הפיץ ד"ר מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, איגרת לעובדי בית החולים ובו כתב: "כולנו עדים לאירועים האחרונים במדינה שמאופיינים במתח רב ואלימות. רמב"ם הוא בית חולים שבו עובדים שכם אל שכם בני כל העדות והדתות, בכל הסקטורים. כולנו מאוחדים סביב מטרה אחת בלבד – לסייע למטופלים שלנו להחלים ולהקל על האשפוז שלהם. כל אחד מאתנו מחזיק בדעות אישיות ותפיסות עולם מגוונות. אבל כל אלה אינן רלוונטיות לתפקודינו המשותף בבית החולים".

ד"ר הלברטל קרא לעובדיו: "אני שואף, מקווה ומאמין שרמב"ם כמשפחה שיש בה פרטים שונים יישאר אי של שפיות בתוך המציאות הלא פשוטה מסביבנו .לכן, כאשר אנחנו, עובדי כל המגזרים השונים נכנסים אל בית החולים ושמים עלינו את המדים של עובדי בית החולים – אנחנו משאירים את העולם הסוער מאחורינו ומתרכזים במשימה המשותפת. בנינו פה בית מיוחד שאנחנו מטפחים כמקום הרמוני ומכיל שאני אישית גאה להיות שותף לו. בואו נשמור עליו יחד".

בהמשך יצאו צוותי הרפואה, צוותי הסיעוד ועובדי סקטורים שונים ברמב"ם בקמפיין מצולם של בני הדתות השונות, העובדים זה לצד זה במטרה לטפל באנשים, באשר הם. עובדי בית החולים הצטלמו כשהם נושאים שלטי שלום וסלאם (سلام).

גם מנהלי המחלקות פנימיות בבתי החולים מבקשים להעביר מסר של שלום ואחדות לנוכח ההתפרעויות בערים המעורבות. פרופ' עאסי נימר, מנהל פנימית א' מהמרכז הרפואי לגליל, אומר הבוקר: "מראות האנרכיה, אובדן העשתונות, הפגיעה ברכוש הציבורי והרכוש הפרטי והפגיעה במרקם היחסים ובדו קיום היהודי-ערבי, במיוחד בערים המעורבות, קשים ועצובים. כל אלה הם תוצאה של הסתה מתמשכת מפלגים קיצוניים מכל הצדדים".

פרופ' ריימונד פרח, מנהל פנימית ב' במרכז הרפואי זיו, הוסיף: "לא ניתן לקיצוניים משני הצדדים להרוס במחי יד את שנבנה בעמל רב במשך שנים ביחד".

גם מנהל פנימית ד' בבתי החולים השרון, ד"ר דרור דיקר, ביקש לציין: "המחלקות הפנימיות שלנו הן אי של שפיות, אי של אחדות, אי של אהבת אדם באשר הוא ואי של חתירה תמידית לקידום בריאות חולינו".

"למרות מה שקורה סביב, אנחנו בבתי החולים תמיד שידרנו תקווה, שפיות, אהבת אדם ודו שיח. חשוב היום לשגר לחברינו, שחוגגים את עיד אל פיטר, חג שמח, אושר ובריאות טובה", אומר ד"ר גיא דורי, מנהל פנימית ה' במרכז הרפואי העמק. מסר דומה העביר גם פרופ' זאהר עזאם מפנימית ב' ברמב"ם: "נישאר מאוחדים, ולא רק בתקופת הקורונה. עוד צפויים לנו שנים רבות מאוד יחד ברעות ובשותפות".

ד"ר עומאר אבו אילג'א מבית החולים משפחה קדושה נצרת ביקש להפסיק את שפיכות הדמים: "אני מייחל בשם הצוות שאיתי היום שהשקט יחזור מהר. האזרחים כולנו מפסידים, אנא הפסיקו את שפיכות הדמים".

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, אומר הבוקר: "בבתי החולים אנחנו מאז ומתמיד עובדים כתף אל כתף. אין יהודים וערבים, או בני לאומים אחרים. יש בני אדם - רופאים, אחיות, אנשי צוות פארא-רפואי. אנחנו כל השנה שותפים להצלת חיים, לסיוע לחולה ולנזקק. את המראות הקשים וקולות המלחמה חובה לעצור, ומיד. בשם אלפי חבריי במחלקות הפנימיות אני קורא לציבור הרחב, יהודים וערבים גם יחד, לעצור את הקיצוניות. לא נאפשר לקיצוניות לנצח! בואו נוביל יחד שלום ולא מלחמות".

בתוך כך ועל רקע התמהיל ההטרוגני של עובדי המרכז הרפואי לגליל בנהריה, שלח הבוקר מנהל המרכז, פרופ' מסעד ברהום, מכתב לכלל העובדות והעובדים, יהודים וערבים, בו ביקש לשמור על איפוק ולהשאיר את המחלוקות מחוץ לכותלי המרכז הרפואי.

"אני מבקש להבהיר ולהזכיר, כי אני מצפה ודורש מכל אחת ואחד מאיתנו לנהוג בתבונה ובאיפוק, תוך השארת המחלוקות, הדעות והטעינות הרגשית שבוודאי קיימת מחוץ לכותלי המוסד הרפואי", כתב ברהום לעובדיו. "ידענו כבר בעבר מצבים מורכבים וגם כעת בטוחני שהפסיפס התרבותי, הדתי והשפתי שכה מיוחד למרכז הרפואי שלנו - יידע להכיל, להתמודד ולפוגג גם פרצי רגשות, אמירות או התנהגויות מורכבות מצד קהל מטופלינו, ככל שהדבר עלול להתרחש".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, יצא גם הוא הבוקר בהודעה מיוחדת לאור האירועים האחרונים: "בימים כל כך קשים ומורכבים שעוברים על החברה הישראלית, אני קורא לכולנו להביט בצוותים הרפואיים שעובדים כתף אל כתף, יהודים וערבים. בחדרי המיון, במחלקות הפנימיות ובחדרי הניתוח לא שואלים מי ערבי ומי יהודי, כי כולנו בני אדם. אם זה אפשרי במערכת הבריאות, זה אפשרי בכל מקום אחר. אנחנו מתאוששים ממגפה עולמית שתקפה אותנו בחוזקה, אנחנו עדיין כואבים את המתים והפצועים מהאסון במירון, ובחברה כל כך משוסעת יש לכולנו משימה אחת: לקרב, לחבק ולרפא".

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  ד"ר דרור דיקר,  פרופ' מסעד ברהום,  דו קיום,  פרופ' אבישי אליס
תגובות
אנונימי/ת
12.05.2021, 17:08

דו קיום דה לה שמאטע.
גם בבתי החולים ה'מעורבים', כשצריך לפטר עובד ערבי העניין הופך ללאומני.

אנונימי/ת
12.05.2021, 22:25

צריך לנצל את המצב הקשה כדי לשנות דברים באמת דיבורים לא משנים כלום

אנונימי/ת
12.05.2021, 22:40

התמונות המשותפות האלה לא תורמות לכלום.

הדוקיום בשלום שקיים בישראל בן יהודים וערבים מזה עשרות בשנים הוא מבורך וחייב להמשך לטובת כל הצדדים ויפה שיוזמה זאת יצאה מבתי חולים שונים ומבכירי הרופאים שעובדים קשה כתף אל כתף לטפל ולהציל חולים 24 ש ביממה ומאיתנו אנשי הרפואה ילמדו כל הסקטורים וכלל תושבי בארץ לצאת במסרים של הרגעה לאיפוק לריסון ולשפיות לעשות אך טוב לזולת חזקו ואמצו