COVID-19 עולמי

קנדה היא המדינה הראשונה שאישרה מתן חיסון לילדים מגיל 12

בעקבות תוצאת המחקר של "פייזר" שהראו אחוזי יעילות גבוהים לחיסון בקרב ילדים, בקנדה לא חיכו לאישור ה-FDA | החברות מודרנה ופייזר יחלו בקרוב במחקר למתן החיסון לתינוקות מגיל חצי שנה

חיסון ילדים. אילוסטרציה

קנדה היא המדינה הראשונה בעולם שהעניקה אישור למתן תרכיב החיסון נגד קורונה לילדים בני 12 עד 15, וזאת בעקבות מחקר שקיימה חברת פייזר והראה אחוזי יעילות גבוהים מאוד בקרב הילדים, כמעט ללא תופעות לוואי. קנדה לא חיכתה בעניין זה לאישור ה-FDA.

כיום חיסוני "פייזר" מאושרים לשימוש רק לבני 16 ומעלה. אישור חריג ניתן בישראל גם לבני 12 ומעלה המשתייכים לקבוצות סיכון, בהן השמנת יתר, פגיעה ריאתית, סוכרת, טיפול כימותרפי או בני בית המשתייכים לקבוצות סיכון. קיימת ההערכה שחיסון נרחב של ילדים הוא קריטי לבלימת המגיפה.

במחקר שערכה "פייזר" בקרב 2,260 ילדים אמריקאים בני 12 עד 15, התגלה שלא היו מקרי הדבקה בקורונה בקרב אלה שקיבלו את שתי מנות החיסון, לעומת 18 מקרי הדבקה בקרב אלה שקיבלו זריקות דמה. היעילות שנצפתה בקרב הילדים הגיעה ל-100%. רמות הנוגדנים המנטרלים את הנגיף בקרב ילדים מחוסנים אף היו גבוהות ממה שנצפה במחקרים הקודמים.

תופעות הלוואי בקרב הילדים היו דומות לאלו שהופיעו אצל בגירים מתחסנים (גילאי 16 ומעלה): כאב מקומי, חום, צמרמורות ועייפות, בעיקר לאחר קבלת המנה השנייה.

גם חברת מודרנה, שפיתחה תרכיב חיסון דומה, ערכה מחקר בבני 12 עד 17. שתי החברות קיבלו אישור מה-FDA להתחיל מחקר למתן תרכיבי החיסונים לתינוקות בני שישה חודשים ומעלה.

נושאים קשורים:  קנדה,  חיסונים,  חיסון לקורונה,  פייזר,  מודרנה,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
08.05.2021, 07:35

אני חושב שאסור לחסן ילדים,פייזר חברה וכל חברה רוצה למכור ולהרוויח כמה שיותר,אני חושב שזו סכנה גדולה לדור הבא,ואם באמת ,דעתנו כל הפרופסורים והרופאים שממלצים לחסן ילדים,וגם חברת פייזר אחריות מלאה ,על כל ילד שיקרה לו ,חס וחלילה,סבוך.