COVID-19 בישראל

מסתמן: ה-FDA יאשר את חיסון פייזר לילדים בני 15-12 בשבוע הבא

גורמים במשרד הבריאות מעריכים שכבר בתחילת יוני ניתן יהיה להתחיל במבצע חיסונים למתבגרים צעירים בישראל

ה-FDA נמצא בהכנות לאשר את תרכיב החיסון לקורונה של פייזר/ביונטק גם לבני 15-12 כבר בתחילת השבוע הבא. כך דיווח הבוקר (ג') "ניו יורק טיימס". עד כה תרכיב החיסון הותר לשימוש עד גיל 16 – וכך גם נעשה בישראל.

"יש הורים, בארה"ב במיוחד, שממש סופרים את הימים לקראת מתן האישור ותחילת חיסוני הילדים בקבוצת גיל זאת", נמסר בדיווח, "מה שישפר את תמונת המצב לגבי חסינות העדר באוכלוסיה הכללית, ויפחית באשפוזים ובתמותה עקב המחלה".

ניסויי "פייזר" במתן החיסון למתבגרים הצעירים הראו יעילות ובטיחות של התרכיב לפחות כמו בבגירים. תהליך האישור  יחל כבר בסוף השבוע כאשר בתחילה, בקשת "פייזר" תידון בוועדת מומחים-יועצים ב-CDC, שצוות יועציו אמור להתכנס יום לאחר ההצבעה בוועדה הראשונה ובהמשך תוצאותיה יובאו להכרעה סופית ב-FDA. בדיונים ייבחנו ההיבטים הקליניים הקשורים בתרכיב.

גורמים שונים במשרד הבריאות העריכו שעד סוף החודש או לכל המאוחר בתחילת יוני, ניתן יהיה להתחיל במבצע חיסונים המתבגרים הצעירים. הדיונים בנושא זה בצוות מומחי המשרד נעצרו עד קבלת האישור של ה-FDA. ההערכה היא שמשרד הבריאות ייתן אור ירוק גם לנוכח עמדת האיגוד לרפואת ילדים והחוג למחלות זיהומיות בהר"י, שיש לחסן גם ילדים בגילאי 15-12.

הבוקר, בערוץ 12, אמר מי שהיה מנכ"ל משרד הבריאות וכיום המשנה למנהל "שיבא", פרופ' ארנון אפק, כי בדיונים ייבחנו גם סוגיות הקשורות במספר מועט מאוד של תופעות לוואי שנתגלו לאחר מתן החיסון בישראל ובמדינות נוספות, מרביתן בבני 30-18 וביניהן שכיחות גבוהה יחסית, 62 מקרים, של דלקת שריר הלב, מיוקרדיטיס. פרופ' אפק שהתייחס לכך אמר כי אין ספק שיעילות החיסון לשם מניעת מחלה קשה עולה פי כמה על תופעות מסוג זה שקיימות גם בחיסונים אחרים למחלות ויראליות.

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' צחי גרוסמן, התבטא ב-ynet: "האיגוד ממתין להבשלת אישור ה-FDA ולאישורים הקשורים בנושאי הבטיחות של התרכיב. עד שהדברים יתבהרו, ולא לפני כן, לא נשנה עמדתנו ואז תגובש ההמלצה המפורטת בהקשר למתן החיסון ותוקפה".

פרופ דוד גרינברג, יו"ר חטיבת הילדים ב"סורוקה" וחבר בצוות הצט"מ ובוועדת החיסונים של משרד הבריאות, אמר שלהערכתו, נוכח תמונת המצב בתחלואה, לא תהיה כנראה המלצה באופן גורף לחסן בני 15-12 בכל המדינה אבל גם תידרש הסתכלות על נתונים ממדינות אחרות בנושא הספציפי הזה.

משרד הבריאות מסר כי הדיונים בצוות המומחים שלו בנושא הזה נמשכים לקראת היערכות באופן מקצועי למבצע החיסונים וגם נבדקת סוגיית המיוקרדיטיס.

נושאים קשורים:  חיסונים,  חיסון לקורונה,  פרופ' דוד גרינברג,  פרופ' צחי גרוסמן,  פרופ' ארנון אפק,  חדשות,  19-COVID
תגובות