COVID-19 בישראל

גורמים במשרד הבריאות: אין תחושת דחיפות בנוגע לחיסון ילדים

הערכה: לנוכח התחלואה הדועכת, לא ייפתחו מתחמי חיסונים לילדים ומבצע חיסוני בני 16-12 יהיה בעוצמה נמוכה

חיסון ילדים. אילוסטרציה

במערכת הרפואית קיימות הערכות שונות בדבר הצורך הדחוף לחסן נגד קורונה ילדים מתחת לגיל 16 וזאת לנוכח מצב התחלואה שעל פי הנתונים הרשמיים נמצאת במגמת דעיכה ברורה ומתמשכת, כאשר כמה מקרים של התפרצות קורונה שנרשמה בימים האחרונים בכמה בתי ספר לא מעיבים על מגמה זו.

דעות שונות בנושא החיסונים לילדים מציג הבוקר (ג') עידו אפרתי ב"הארץ". בדיווח נמסר כי "בקרב גורמים במשרד הבריאות לא ניכרת תחושת דחיפות בנוגע לחיסון ילדים ובני נוער. תהליך האישור של החיסון עבורם כנראה לא יהיה בהול כמו בשלב הראשון של המבצע".

משרד הבריאות ממתין בנושא הזה להחלטת ה-FDA בעקבות נתונים ממחקר של "פייזר" לגבי היעילות, הבטיחות והמינון של תרכיבי החיסון עבור בני 16-12 ובהמשך גם עבור צעירים יותר. ההערכה במשרד הבריאות על פי הדיווח: מבצע חיסוני הילדים יהיה בעוצמה נמוכה ולא יוקמו לשם כך מתחמי חיסון מיוחדים.

ד"ר מיכל שטיין, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים הלל יפה ויו"ר החוג למחלות זיהומיות בילדים, צוטטה  בדיווח: "החיסון מיועד עבור קבוצת גיל זאת למניעת מחלה משמעותית אבל היא פחות נפוצה. החיסון לגילאים הללו נחוץ בעיקר להרחבת החסינות בחברה כולה".

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים בהר"י, פרופ' צחי גרוסמן, צוטט: "נכון שרמת התחלואה הארצית יורדת בצורה פנטסטית, אבל עדיין יש תחלואה הנגרמת ממגע עם לא-מחוסנים המגיעים ממקומות אחרים בעולם ועתה רואים גם התפרצויות בכמה בתי ספר. מחלות נגיפיות לא נעלמות וכאשר יש ירידה בשיעורי ההתחסנות, הן 'מרימות ראש'. עם זאת, אנחנו כנראה קרובים מאוד לחסינות עדר. לא ברורה עדיין השפעת המוטציות הרבות. ילדים זכאים לאותה הגנה כמו המבוגרים. לא רוצים לראות ילדים מאושפזים או עם תסמונת לבבית קשה".

פרופ' חגי לוין מהאוניברסיטה העברית, לשעבר יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, מזהיר מפני הטלת הגבלות במטרה לאלץ הורים לחסן את ילדיהם.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חיסונים,  19-COVID,  פרופ' צחי גרוסמן,  פרופ' חגי לוין,  ד"ר מיכל שטיין,  חדשות
תגובות