חדשות

אחות ואח מצפון הארץ נבחרו להדליק את משואת יום העצמאות

בנוסף לד"ר דרור דיקר מבית החולים השרון נבחרו להדלקת משואות יום העצמאות בשבוע הבא האחות נארג'ס אבו יאמן והאח מאהר איברהים

מאהר איברהים, אח אחראי במחלקה פנימית קורונה בבית החולים העמק בעפולה. צילום: דוברות בית החולים

שני חברי צוות רפואי-סיעודי נבחרו להדליק בשבוע הבא משואה בטקס המרכזי בערב יום העצמאות ה-73 שיתקיים בהר הרצל בירושלים. קודם לכן נודע כי ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקת פנימית קורונה מבית החולים השרון, נבחר אף הוא להדליק את משואת יום העצמאות. בחירת כל השלושה היא להבעת הוקרה לצוותים הרפואיים שהיו בחזית המאבק במגיפת קורונה בישראל.

אתמול התבשרו על בחירתם האחות נארג'ס אבו יאמן והאח מאהר איברהים. אבו יאמן, בת 54, היא תושבת הכפר ראמה שבגליל המערבי ובת העדה הדרוזית, בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני במינהל מערכות בריאות. משנת 1989 היא אחות בריאות הציבור ובתקופת משבר הקורונה ניהלה את הצוותים השונים באזור ובמקביל, תחת חסותה, נמשכו השירותים בתחנות טיפות חלב.

מאהר איברהים הוא תושב דבוריה למרגלות הר תבור, אח במחלקה פנימית א' בבית החולים העמק בעפולה, שהוסבה למחלקת קורונה. מאהר, שנולד במרכז הרפואי העמק, הוא בוגר החוג לסיעוד באוניברסיטה העברית בירושלים. בהמשך דרכו המקצועית עבר השתלמויות רבות, בין היתר בתחום הגרנטולוגיה ולמד לימודי יהדות, לדבריו, מתוך רצון להבין טוב יותר את הצרכים של רבים מהמטופלים.

שרת התחבורה ח"כ מירי רגב ושר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר, הודיעו למאהר: "החלטנו לבחור בך להשיא משואה ביום העצמאות כמי שמייצג את מערך הרפואה שפועל כל השנים להצלת חיים ובשנת הקורונה פעלתם ביתר שאת, באחווה ישראלית, יהודים וערבים, חילונים ודתיים להצלת חיים".

נושאים קשורים:  נארג'ס אבו יאמן,  מאהר איברהים,  ד"ר דרור דיקר,  יום העצמאות,  חדשות,  19-COVID
תגובות