חדשות

הסכסוך בבית החולים הצרפתי בנצרת הגיע לביה"ד לעבודה

בית הדין לעבודה הפנה את ועד העובדים וההנהלה להליך גישור על מנת לנהל מו״מ אפקטיבי להסדרת יחסי העבודה ביניהם

בית החולים הצרפתי בנצרת. צילום: דוברות בית החולים

ההסתדרות הלאומית תמחק את התביעה האישית נגד מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת, ד״ר נאיל אליאס, במטרה לשפר ולייעל את השיח בין ועד העובדים בבית החולים להנהלה ולטובת חתימת הסכם קיבוצי בהקדם.

אתמול (ד׳) התקיים דיון דחוף בפני סגן נשיא בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, השופט מוסטפא קאסם, בעניין טענות ההסתדרות הלאומית כנגד מנהל בית החולים הצרפתי, ד״ר אליאס, אשר נמנע מלחתום על ההסכם הקיבוצי עם ההסתדרות הלאומית לטובת הסדרת יחסי העבודה בבית החולים הצרפתי בנצרת.

במהלך הדיון הסכימו הצדדים כי ההסתדרות הלאומית, שהגישה תביעה על סך כ-3.5 מיליון שקל נגד ד"ר אליאס ובית החולים - בטענה של פגיעה בהתארגנות וניהול מו״מ בחוסר תום לב – תמחק כמחווה של רצון טוב את התביעה האישית נגד מנהל בית החולים לטובת קידום המו"מ בין הצדדים וחתימת הסכם קיבוצי בהקדם האפשרי.

בית הדין קבע כי הצדדים יפנו לתיווך אצל הממונה הראשית ליחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה, עו״ד רבקה ורבנר, על מנת לגשר בין הצדדים ולנהל מו״מ אינטנסיבי ואפקטיבי ולסיים את הסכסוך.

הצדדים הגיעו להסכמה כי ההסתדרות הלאומית תקפיא את התביעה הקיבוצית נגד בית החולים למשך 30 יום, בתקווה כי זו תתייתר לכשייחתם ההסכם הקיבוצי בין הצדדים.

ההסתדרות הלאומית וועד העובדים בירכו את בית הדין על הסיוע לצדדים בתקווה כי הסכסוך יבוא על סיומו.

מהנהלת בית החולים הצרפתי נמסר: "בית החולים מודה לבית המשפט  שמחק את התביעה המופרכת וחסרת הבסיס כנגד מנהל בית החולים הצרפתי ד"ר נאיל אליאס על הסף. אנו, כפי שנהגנו עד היום, נמשיך  לנהל את המו"מ מתוך רצון טוב לטובת המטופלים ולטובת החולים".

נושאים קשורים:  בית החולים הצרפתי בנצרת,  ד״ר נאיל אליאס,  סכסוך עבודה,  בית הדין לעבודה,  ההסתדרות הלאומית,  חדשות
תגובות