חדשות

ירידה משמעותית בהיארעות מקרי שחפת חדשים בישראל

לקראת יום השחפת הבינלאומי פרסם משרד הבריאות נתונים על מקרי השחפת - ירידה של כ-50% בתחלואת השחפת בחמש השנים האחרונות

צילומי רנטגן של נזקי שחפת בריאות. אילוסטרציה

למחרת "יום הבוחר" בישראל (ד', 24.3.) יצוין בעולם "יום השחפת". משרד הבריאות פרסם הבוקר (ב') נתונים שונים על שיעורי התחלואה בשחפת בישראל ומהם עולה בבירור כי שיעורי התחלואה בישראל נמוכים יחסית. בחמש השנים האחרונות, מ-2014 ועד 2019, ירד באופן משמעותי מקרי השחפת שאובחנו בישראל מ-4.4 ל-100 אלף ל-2.4 ל-100 אלף. בשנת 2019 דווח למחלקה לשחפת ואיידס במשרד הבריאות על 217 חולי שחפת חדשים שאובחנו בארץ.

מאפריל 1997 מופעלת בישראל תכנית לאומית למיגור השחפת. היא מבוצעת על ידי משרד הבריאות בשיתוף כל קופות החולים. המחלקה לשחפת ואיידס בשירותי בריאות הציבור מנהלת את התכנית בשיתוף תשעה מרכזים ייחודיים לאבחון וטיפול בשחפת (מלש"חים), שתי מעבדות ייחודיות ובפיקוח כל לשכות הבריאות. לב התכנית הוא מתן טיפול תרופתי אנטי-שחפתי בהשגחה ישירה.

לשכות הבריאות המחוזיות והנפתיות, בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים, פועלות לאיתור מקרי תחלואה הן בקרב אזרחי ישראל והן בקרב תושבים שאינם אזרחי הארץ. מופעלת סדרה של נהלים במספר רב של נושאים הקשורים במניעה ובטיפול במחל, כולל נהלים עדכניים על דרכי ההתמודדות עם תחלואת בשחפת בבתי החולים הכלליים ובמקומות שבהם יש שיעור גבוה של אוכלוסיה בסיכון יתר - מהגרי עבודה וגם קבוצות מסוימות באוכלוסיה הכללית.

נושאים קשורים:  שחפת,  מניעת מחלות,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות