COVID-19 בישראל

מחקר ב"מכבי": יעילות גבוהה לחיסון בקרב נשים בהריון

מנתוני קופת החולים עולה כי יעילות החיסון בקרב נשים בהריון עומדת על 97% | מחקר ב"הדסה": נוגדני חיסון הקורונה שניתנו לנשים בהריון עברו גם לעובר

אישה בהריון מקבלת את החיסון לקורונה. צילום: פלאש 90

גם בקרב נשים הרות יעילות החיסון נגד נגיף הקורונה מרשימה ולא נופלת מזו שבקרב האוכלוסיה הכללית. מסיכום נתוני ההתחסנות של כשני שלישים מהנשים ההרות בקופת החולים מכבי עולה כי יעילות החיסון עומדת בשלב זה על 97%.

ממחקר אחר שבוצע ב"הדסה עין כרם" עלה כי נוגדני חיסון הקורונה שניתנו לנשים בהריון עברו גם לעובר. מחקר זה מצטרף למחקר אחר שפורסם לאחרונה ב"דוקטורס אונלי" ולפיו, נשים בהריון שנדבקו בקורונה העבירו לעובריהן נוגדנים לנגיף דרך השליה. הערכת החוקרים היתה כי סביר להניח שהחיסון לקורונה אכן יגן גם על הנשים ההרות וגם על עובריהן ולפיכך היתרון שמתקבל מהחיסון גדול הרבה יותר מהסכנה האפשרית שהנשים יחלו במחלה מסוכנת.

נתונים שהציגה הבוקר (ד') קופת החולים מכבי מראים כי 8.1% (914) מהנשים ההרות שלא חוסנו חלו בקורונה, לעומת 0.05% בלבד בקרב הנשים בהריון שחוסנו (שלוש נשים הרות). עוד עלה מהנתונים כי כל הנשים בהריון שנדבקו ואושפזו היו לא מחוסנות - 7.5% (65 נשים) מקרב אלה שנדבקו. מהן, שבע הוגדרו במצב קשה. עוד עולה מנתוני מכבי כי נשים בשליש הראשון של ההריון, נשים צעירות ונשים ממעמד חברתי-כלכלי נמוך נוטות פחות להתחסן.

ד"ר ענת עקה-זהר, מנהלת אגף מידע ובריאות דיגיטלית ב"מכבי": "בימים האחרונים נוכחנו לדעת עד כמה מסוכן לנשים הרות לא להתחסן. המחלה מופצת ופוגעת בכולם, והסיכון של נשים הרות גבוה מאוד וניתן למניעה. אני קוראת לנשים ההרות להתחסן כדי להגן על עצמן ועל העובר שלהן".

נושאים קשורים:  הריון וקורונה,  חדשות,  19-COVID,  חיסון לקורונה
תגובות
17.03.2021, 17:44

איך בדקו ? אין נתוני בדיקה לנשים הרות לאחר חיסון.
לא בודקים בכלל מתחסנים כדי לא לגלות "מאומתים" ולהרוס את המבצע.
משרד הבריאות עצמו אומר שאין לו נתונים על נשים בהריון שהתחסנו

אנונימי/ת
18.03.2021, 05:53

חסרים נתונים על הפלות ומומים מולדים בעוברים והשוואה בין האוכלוסיות.
המחקר בוצע זמן קצר מדי בשביל לצאת עם נתונים בתרועה וצילצולים. עוד לא בדקו איך העוברים שורדים את ההריון!