חדשות

בהר"י הכריזו סכסוך עבודה - האוצר מתכוון לשנות מתכונת הפתולוגים

האוצר מתכוון לדרוש מהמתמחים בפתולוגיה נוכחות מלאה בעת התורנות, גם בשעות הלילה | הר"י: "המהלך לא נחוץ ויגרום נזק - באוצר שולפים גזירות וצעדים חד צדדיים"

מעבדה פתולוגית. אילוסטרציה

ההסתדרות הרפואית הכריזה אתמול (ב') על סכסוך העבודה על רקע כוונת משרד האוצר לשנות את מתכונת העבודה של המתמחים בפתולוגיה ולדרוש מהם נוכחות מלאה בזמן התורנות גם בשעות הלילה. לטענת הרופאים, הדבר לא נחוץ. בתוך שבועיים תיתכן שביתה, עיצומים או צעדים ארגוניים אחרים של כלל הרופאים במערכת הבריאות הציבורית.

ההכרזה על סכסוך העבודה מגיעה על רקע איחור משמעותי בגיבוש ובחתימה על הסכם השכר הקיבוצי החדש לרופאים. ההסכם האחרון נחתם ב-2011 ולמעשה תוקפו פג בסוף 2019. לרופאים הוסבר כי העיכוב בחתימה על ההסכם החדש נובע מהיעדר תקציב שנתי.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר לאדיר ינקו מ-Ynet: "לא יעלה על הדעת שהקורונה עדיין לא מאחורינו ובמשרד האוצר כבר שולפים גזירות וצעדים חד צדדיים. זה קורה בשעה שהצוותים הרפואיים בשורה ארוכה של מדינות בעולם זכו בתקופה הזו דווקא לשיפור בתנאי העבודה שלהם, לרבות תוספות שכר, כאות הוקרה לעבודה הקשה והמסורה בזמן מגיפה עולמית ומתוך הבנה אמיתית למצוקות הקיימות. אני קורא לשר האוצר להתערב לאלתר כדי למנוע צעדים ארגוניים".

עד היום, המתמחים בפתולוגיה, בשונה מהנהוג בהתמחויות אחרות, הורשו ללון בביתם במהלך ליל התורנות כל זמן שהם בכוננות מלאה ותוך זמינות מהירה לכל קריאה כאשר הם נדרשים לכך. מתכונת ייחודית זו היתה מוסכמת על כל הגורמים הנוגעים בדבר ופשרה לכלל המתמחים בפתולוגיה להגיע לבתי החולים והמכונים בכל ימות השבוע, ללא מנוחה בת יממה שלמה לאחר כל תורנות.

בהר"י טוענים כי מקצוע הפתולוגיה נחשב למקצוע במצוקה וסובל כרונית ממחסור חמור בכוח אדם. השינוי שבכוונת משרד האוצר לבצע יביא לפגיעה בבתי החולים ובציבור בכלל.

נושאים קשורים:  פתולוגיה,  הר"י,  סכסוך עבודה,  פרופ' ציון חגי,  חדשות
תגובות