COVID-19 בישראל

סקר חדש: 45% מההורים יחסנו את ילדיהם נגד קורונה

במהלך מאי צפוי אישור ה-FDA לחיסון בני 16-12 - סקר חדש מגלה מדוע הורים מהססים לחסן את ילדיהם נגד קורונה

חיסון ילדים. אילוסטרציה

סקר חדש שביצעו במשותף חוקרים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה והמכון למדיניות חברתית באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, ארה"ב, העלה שהורים, גם כאלה שהתחסנו, חוששים לחסן את ילדיהם ורוצים לדעת מהן השפעות החיסונים לטווח ארוך – מידע שכרגע איננו קיים. לפיכך תידרש הסברה ממוקדת כדי לשכנעם לחסן את הילדים ובכך לסייע בהשגת חסינות עדר לקורונה. הצפי הוא כי במהלך מאי יינתן אישור ה-FDA למתן החיסון  גם לבני 16-12 בתום הניסוי קליני המבוצע עתה.

רוני לינדר ב"דה מרקר" מדווחת הבוקר (ג') על ממצאי הסקר בקרב 703 הורים לילדים עד גיל 18: רק 45% מהם השיבו כי יחסנו בוודאות את ילדיהם כשיהיה חיסון מאושר וזמין. 25%  מתלבטים, 30% השיבו שלא יחסנו את ילדיהם.

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, מצוטט בדיווח: "בניגוד לניסוי המקורי במבוגרים, הניסוי בילדים פשוט וקצר יותר. משתתפים בו רק  2,000–2,500 נסיינים. כשבודקים השפעת חיסון  בילדים מתמקדים בבטיחות וברמות הנוגדנים בלבד, ולא ביעילות. נדיר מאוד לראות תחלואה קשה בקרב ילדים ולכן קשה לראות טכנית את השפעת החיסונים במניעתה".

לגבי ההתנגדויות שצפויות אמר פרופ' גרוסמן: "כיוון שככל שיורדים בגילאים, התחלואה הקשה יותר נדירה ואנשים שואלים עצמם 'בשביל מה בעצם לחסן את הילדים?'. נכון שרוב הילדים חולים בצורה קלה מאוד, רבים א-סימפטומטיים, אבל יש גם ילדים שחולים בצורה קשה. סטטיסטית, מתוך כל 10,000 ילדים מאומתי קורונה בני 5 עד 15 — שלושה-ארבעה בלבד יפתחו תסמונת של פגיעה לבבית הדורשת אשפוז - גם שכיחות נמוכה זאת מדברת לכל הורה".

הסיבות להיסוסי ההורים: 74% בגלל חשש מנזקים לטווח ארוך. 42% השיבו שהם "מעדיפים שלא להכניס לגוף של ילדיי תרופות או כימיקלים", 37% לא סומכים על חברות התרופות שהחיסון יהיה בטוח ו-29% לא סומכים על הממשלה שהחיסון יהיה בטוח, 24% לא מאמינים שהחיסון יעיל, 10% נימקו סירובם בכך שלדעתם "הקורונה איננה מסוכנת ו-12% אמרו שהתחסנות אחרים מגנה גם על ילדיהם.

פרופ' מיכל גרינשטיין וייס, מנהלת המכון למדיניות חברתית באוניברסיטת וושינגטון, עורכת המחקר: "בשל העובדה שסיכונים שאנשים בחרו לקחת על עצמם, הם לא מוכנים לקחת על ילדיהם, יידרש לספק במיוחד עבורם הרבה יותר נתונים על השפעות ארוכות הטווח של החיסונים שכרגע אינם".

נושאים קשורים:  חיסון לילדים,  חיסון לקורונה,  חדשות,  סקר,  19-COVID,  פרופ' צחי גרוסמן
תגובות