השתלת תאי גזע

שימוש בתרופות שלא אושרו למחלת השתל כנגד המאכסן וזיהום נגיפי לאחר השתלה

מחקר זה אסף את השימוש בתרופות לא מאושרות או שניתנות מחוץ לשימוש המותר כטיפול במחלת השתל כנגד המאכסן וזיהום נגיפי לאחר השתלה

מחקר בתאי גזע. צילום אילוסטרציה

תרופות רבות משמשות באינדיקציות לא מאושרות ביפן לסיבוכים לאחר השתלת תאי גזע המטופואיטיים (HCT). מחקר זה חקר את השימוש בתרופות לא מאושרות או שלא מתוות למחלות שתל נגד מאכסן (GVHD) וזיהומים בנגיף לאחר HCT אלוגני, על פי רישום ה-HCT היפני.

מחקר זה אסף נתונים מהשנים 2006 ל-2017 מ-39,941 מבוגרים וילדים שקיבלו טיפול HCT בשל מגוון מחלות. ביניהם, 14,687 ו-8,914 מטופלים שקיבלו טיפול ב-GVHD חריף ו / או כרוני, 24,828 חולים עם זיהום ציטומגלווירוס (CMV) או שקיבלו טיפולים ל-CMV ו-4,943 שקיבלו טיפול בזיהומים נגיפיים אחרים נכללו בניתוחים של טיפול מחוץ לתווית או תרופות לא מאושרות. עבור GVHD,יmycophenolate mofetil הייתה התרופה הנפוצה ביותר מחוץ לתווית, ואחריה beclomethasone, infliximab ו-etanercept. עבור זיהומים ויראליים שאינםCMV , foscarnet, הייתה התרופה מחוץ לתווית הנפוצה ביותר. Cidofovir, שאינו מאושר לשימוש ביפן, שימש בעיקר לזיהום ב-Adenivirus.

מחקר זה הראה כי תרופות רבות מחוץ לתווית ולא מאושרות שימשו כתרופות מפתח לזיהום נגיפי GVHD וזיהום נגיפי לאחר ההשתלה, ומאגר עולמי אמיתי במרשם ההשתלות עשוי לשמש נכס חשוב למטרות רגולטוריות.

מקור:

Kuwatsuka T. Et al. (2020) International Journal of Hematology:112(6) 841-850

נושאים קשורים:  השתלת תאי גזע,  תאי גזע,  מחלת השתל נגד המאכסן,  מחקרים
תגובות