COVID-19 עולמי

ה-WHO: מסתמנת בלימה כלל עולמית של מגיפת הקורונה

ארגון הבריאות העולמי מדווח: כלל הנדבקים בקורונה בעולם צנח השבוע ב-16% לעומת השבוע הקודם | גם מספר מקרי המוות ירד ב-10%

מגיפת הקורונה בהודו. שינויים בדיווחים על תחלואה ותמותה. צילום: Manoej Paateel/ שאטרסטוק

אתר החדשות הרשמי של האו"ם UN News ואתר ארגון הבריאות העולמי המוקדש לעדכון אפידמיולוגי דיווחו היום (ה') כי מסתמנת בלימה כלל עולמית של התפשטות מגיפת הקורונה. באירופה ובאמריקה ניכרת הירידה התלולה ביותר במספר המאומתים החדשים. גם מספר מקרי המוות צנח ב-10% בשבוע שעבר וכלל הנדבקים בקורונה בעולם צנח השבוע ב-16% לעומת השבוע הקודם.

לפי דיווח זה בארה"ב, בהודו, במדינות רבות באירופה ובדרום אפריקה – למעט אזור הים התיכון – הקורונה נמצאת בנסיגה אבל לא ברורה הסיבה לכך. בדיווח של ה-WHO צוין כי מספר הנדבקים החדשים בנגיף בעולם צנח ב-16% בשבוע  האחרון – כ-500 אלף מקרים פחות. עם זאת, בחלק ממדינות אירופה והמזרח התיכון עדיין קיימת הסכנה מגרסאותיו האחרות של הנגיף.

מנתוני ה-WHO עולה: מספר מקרי הקורונה החדשים עליהם דווח ברחבי העולם צנח בשבוע שעבר ב-16%, ל-2.7 מיליון. חמישה מתוך ששת המשרדים האזוריים של הארגון דיווחו על ירידה דו-ספרתית באחוז הנדבקים החדשים באזוריהם. רק אזור מזרח הים התיכון מציג עלייה במספר הנדבקים (7%). מספר מקרי המוות החדשים מקורונה צנח ב-10% בשבוע האחרון ל-81 אלף לעומת שבוע קודם. כל הנתונים תקפים עד 16 בפברואר.

מספר הנדבקים החדשים באפריקה ובמערב האוקיינוס השקט צנח בשבוע שעבר ב-20%, בחלק מאירופה ב-18%, באמריקה ב-16% ובדרום מזרח אסיה ב-13%.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גריבריסוס: "הירידה במספר המקרים החדשים נמשכת כבר חמישה שבועות ברציפות. מספר הנדבקים ברחבי העולם ירד כמעט בחצי בהשוואה למספר הנדבקים בשבוע הראשון של ינואר, כאשר אובחנו אז יותר מחמישה מיליון נדבקים.

"הנתונים מראים כי אמצעים פשוטים לשמירה על בריאות הציבור אכן עובדים, אפילו בנוכחות המוטציות". יחד עם זאת הזהיר גריבריסוס: "מה שחשוב עכשיו הוא כיצד מגיבים למגמה הזו. האש לא כבתה אבל צמצמנו את גודלה. אם נפסיק להילחם בה בחזית כלשהי, היא תשוב להתפשט".

כמן כן ציין דו"ח האו"ם כי "הנסיגה במספר המקרים נגרמה כנראה בשל שילוב הדוק של הקפדה על בריאות הציבור ונקיטת אמצעי ריחוק חברתיים". עם זאת, רוב מדינות אירופה ממשיכות לחוות שיעורי הדבקה גבוהים, או הולכים וגדלים בקרב הגילאים המבוגרים. צרפת, בריטניה, רוסיה, ארה"ב וברזיל הן המדינות עם שיעורי ההדבקה הגבוהים ביותר בשבוע האחרון.

בהודעת ה-WHO הוצגו נתונים על התפשטות שלוש המוטציות העיקריות של נגיף הקורונה המעלות חשש להדבקה מהירה יותר וכן פחות רגישות לתרכיבי החיסון הזמינים עתה. המוטציה הבריטית נוכחת כיום ב-94 מדינות, הדרום אפריקאית ב-46 מדינות והברזילאית/ יפנית ב-21 מדינות.

מתחילת המגיפה חלו בעולם 110,496,412 ומהם נפטרו 2,442,662 ו-85,391,493. נכון לבוקר זה במצב פעיל נמצאים עתה (נכון ל-11:45) 22,661,464. עד כה חלו בארה"ב 28,453,526 אמריקאים ומהם נפטרו יותר מחצי מיליון (502,544).

הבוקר דווח בארה"ב שהרשויות "שמו יד" על יותר מעשרה מיליון מסיכות מזויפות שאינן ראויות לשימוש לשם הגנה מפני הנגיף. כמו כן שיעור ההתחסנות של אמריקאים ממוצא לטיני-היספני ושחורים נמוך במיוחד. סקר חדש שבוצע בארה"ב גם גילה שאחד מכל ארבעה אמריקאים לא מצליח להגיע לבדיקת קורונה.

בבריטניה בחודש האחרון נרשמה ירידה של כשני-שלישים בהידבקות, אבל התפשטות הנגיף היא עתה מהירה מאד במיוחד בקרב בני 12-5.

נושאים קשורים:  ארגון הבריאות העולמי,  19-COVID,  מגיפת הקורונה,  המוטציה הברזילאית,  המוטציה הבריטית,  המוטציה הדרום אפריקאית,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
19.02.2021, 09:14

אלו הם גלים טבעיים ודעיכה טבעית של מגיפה. שהתחלואה עלתה בטירוף לא ביצענו פעולות לשמירה על ריחוק? מה נשתנה? ברוב המדינות אין חיסון בכלל. די לסמא את הציבור בהצהרות אנטי מדעיות

אנונימי/ת
19.02.2021, 09:59

לעצור מייד את מבצע החיסון בישראל