COVID-19 בישראל

דווחו למשרד הבריאות: מקרי דימומים בנשים לאחר קבלת החיסון

יו"ר האיגוד למיילדות וגניקולוגיה סבור שאין קשר פיזיולוגי או אנדוקריני בין האירועים | משרד הבריאות: "הדיווחים בודדים אך הנושא ייבדק"

אישה מקבלת את החיסון לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

משרד הבריאות קיבל לאחרונה דיווחים מנשים על דימומים שהופיעו לאחר קבלת החיסון לקורונה. כמה מהנשים תיארו זאת בכתבות בפייסבוק. משרד הבריאות מסר כי הנושא נבדק. כך דיווח הבוקר (ה') עידו אפרתי ב"הארץ".

כמה מהנשים שדיווחו על כך ציינו שלאחר קבלת החיסון הוקדם המחזור החודשי ואחרות על דימום שאין לו קשר למחזור. דיווחים דומים התקבלו גם ב-13 טפסי דיווח רשמיים של משרד הבריאות. ועדת מעקב החיסונים של המשרד דנה אתמול בנושא זה ומסרה כי תעקוב אחרי התופעה במטרה לבדוק אם יש קשר לחיסון.

בדיווח נמסר כי תופעת לוואי של דימום נרתיקי לא תועדה בניסויים הקליניים שערכה "פייזר" ועד הימים האחרונים גם לא נצפתה במהלך מבצע החיסונים. משרד הבריאות מסר שהדיווחים שהתקבלו הם בודדים ומדובר בתופעה שקיים קושי לייחס אותה לקבלת החיסון, משום שיש גורמים רבים היכולים להשפיע על סדירות המחזור החודשי - מתח, תזונה ועוד. "עם זאת, בדומה לכל תופעה המופיעה בסמיכות לקבלת החיסון, נבצע מעקב ובדיקה של הנושא".

פרופ' רוני מימון, יו"ר האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, מצוטט בדיווח שאיננו מוצא קשר פיזיולוגי או אנדוקריני בין שני האירועים. "גם משיחות עם עמיתי בקהילה המדעית, אנחנו לא מתרשמים שיש קשר כזה. לא מצאנו לכך תימוכין. אני יכול לחשוב על הרבה מאוד סיבות שיכולות להשפיע על הציר ההורמונלי ולגרום לשינויים במחזור - שינויים במעגל היקיצה והשינה, חרדה ומתח ושיבושים אחרים באורחות החיים".

נושאים קשורים:  דימום וסתי,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID,  תופעות לוואי,  פרופ' רוני מימון
תגובות
אנונימי/ת
19.02.2021, 11:54

האם יש עליה בלידות מוקדמות אצל נשים שקיבלו חיסון בהריון? נשמח לנתונים

19.02.2021, 12:12

בקבוצת רופאים ראשוניים בירושלים היו הבוקר 5 דיווחים על דימום מוקדם לאחר חיסון ואחד על איחור משמעותי שלא על רקע הריון. כנראה שככשיש דיווח פתאום יש עוד דיוחים. יתכן שיש לנו מה ללמוד עדיין על תופעות הלוואי הקלות של החיסון. מסתבר שמה שבתאוריה אינו קשור אולי כן יכול להיות קשור. מה המשמעות של כך לגבי חיסון נשים בסיכון נמוך בהריון? נראה לי שמעט צניעות לא תזיק לנו.

19.02.2021, 14:16

גם אצלי הורדם המחזור החודשי לאחר קבלת החיסון

אנונימי/ת
19.02.2021, 17:41

מדהים אותי שעובר אחד נפטר עם קורונה וישר אומרים שזה מקורונה ולעומת זאת מספר נשים מדווחות בפייסבוק על דימום ימים בודדים אחרי החיסון ולזה אומרים "נבדוק אבל אין קשר"
אני עכשיו בהריון ורק משתי התשובות האלה חוששת מאוד להתחסן כי רואים שהתשובות מותנות והמטרה ללחוץ להתחסן

אנונימי/ת
20.02.2021, 19:01

גם אצלי כמה נשים דיווחו לי על הקדמה המחזור או דימום בין ווסתיים בעקבות קבלת החיסון

אנונימי/ת
20.02.2021, 20:12

כרופאת נשים בקהילה משתפת שאלי הגיעו כמה וכמה דיווחים של נשים על דימומים שלא בזמנם דווקא בעקבות תחלואה בקורונה (לא בעקבות החיסון).
אם יש כאן רופאי נשים נוספים אשמח לשמוע עם עוד רופאים נתקלו בתופעה הזו.