COVID-19 עולמי

מאמצים בבריטניה לקטיעת ההדבקה של הוריאנט הדרום אפריקאי

בבריטניה החלו במבצע נרחב של בדיקות באזורי התפשטותו של הוריאנט, שעלול להדביק מחדש מחלימים שאינם מחוסנים | התושבים מקבלים לבתיהם ערכות בדיקה לדיגום עצמי

מרכז בדיקות לקורונה בלונדון. צילום: Lorna Roberts/ שאטרסטוק

מחקרי מעבדה חדשים מעלים כי תרכיב החיסון של חברת פייזר, בשתי מנות, אכן צפוי להיות יעיל גם כנגד הוריאנט הדרום אפריקאי של הנגיף,B.1.351, אולם, עדיין קיים יסוד מדעי לחשש כי הוריאנט הזה עלול להדביק מחדש מחלימים שאינם מחוסנים. כמו כן  קיים חשש מצבירת מוטציות נוספות בוריאנט הזה. כך לפי דו"ח מיוחד של המרכז הלאומי למידע על מגיפת הקורונה (אמ"ן) שפורסם הבוקר (ג').

בעקבות גילוי הדבקה בוריאנט הדרום אפריקאי בשמונה אזורים באי הבריטי, החלו מאמצים לקטיעת שרשראות ההדבקה וזאת על ידי מבצע נרחב באזורי התפשטותו. המטרה: לבדוק כך בעיקר חולים א-תסמיניים שעלולים להיות נשאי הוריאנט ולהפיצו בקהילה ללא ידיעתם. כל הבדיקות החיוביות יעברו מעתה ריצוף גנטי לזיהוי הוריאנט ואלו יתווספו למערך הבדיקות הרגיל ויורחבו לאזורים נוספים.

בריטניה נמצאת בסגר הדוק מאז 15 בינואר. אחת משיטות הדיגום במבצע הזה היא באמצעות ערכות דגימה ביתיות שחולקו לתושבים בבתיהם. על מנת להקל על התהליך מצורפת לכל ערכת בדיקה חוברת הוראות מפורטת המסבירה איך לבצע את הדיגום העצמי. סרטון הדרכה מפורט עלה באתר משרד הבריאות הבריטי.

לאחר הדיגום מניחים התושבים את הדגימה מחוץ לביתם. היא נאספת על ידי מתנדבים או עובדי רשויות מקרב כוחות ההצלה, המשטרה וכדומה. בנוסף, הוקמו מספר מרכזי דיגום זמניים, גם במתחמי דרייב-אין, שאליהם יכולים להגיע רק התושבים הא-סימפטומטיים על מנת לבצע את הבדיקה.

נושאים קשורים:  בריטניה,  המוטציה הדרום אפריקאית,  חדשות,  מגיפת הקורונה,  19-COVID
תגובות