חדשות

נמשכת המתיחות בין בתי החולים הציבוריים לצמרת האוצר

משרד האוצר מעכב את מענקי התמיכה הנחוצים לשם העברת המקדמות לבתי החולים ולא עומד בהתחייבות לסיוע תקציבי | מנהל "הדסה": "אין לנו עכשיו כסף לכלום"

מנכ"ל "הדסה עין כרם", פרופ' זאב רוטשטיין. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

נמשכת המתיחות בין שבעה בתי החולים הציבוריים העצמאיים לבין משרד האוצר בכל הנוגע לסיוע תקציבי להם, עליו סוכם ב-27 בינואר. אלא שאתמול (ג') הוברר שמשרד האוצר לא עומד בהתחייבות להעביר לבתי החולים סכום סיוע זהה לשנה שעברה.  פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל "הדסה", אמר: "הדרג המקצועי באוצר לא ממלא את ההתחייבויות שנתן שר הבריאות. אין לנו עכשיו כסף לכלום".

אתמול קיימו שר האוצר ישראל כ"ץ, סגנו יצחק כהן וצמרת האוצר דיון בעניין התקצוב הזה. סוכם שוב שהתמיכה בבתי החולים הציבוריים ב-2021 לא תהיה פחותה מזו שניתנה להם ב-2020. אבל משתתפי הדיון מתחו ביקורת על משרד הבריאות, "המעכב פרסום מענקי התמיכה הנחוצים לשם העברת המקדמות לבתי החולים". תוספת התקציב שהובטחה לשבעה בתי החולים שערי צדק, הדסה, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת - המשפחה הקדושה, האנגלי וסנט וינסנט - היא בסך של כ-960 מיליון שקל לכל שנת 2021.

בדיון באוצר גם סוכם כי לקראת דיוני תקציב המדינה לשנת 2021, "תוקם ועדה ובה נציגי משרדי הבריאות והאוצר ונציגות של בתי החולים הציבוריים שתביא לממשלה המלצות בדבר מצבם הגירעוני של בתי החולים הציבוריים - על בסיס השוויון".

נושאים קשורים:  בתי חולים ציבוריים,  משרד האוצר,  חדשות,  סיוע תקציבי,  פרופ' זאב רוטשטיין
תגובות
אנונימי/ת
12.02.2021, 18:46

לא לשכוח שיום הבוחר מתקרב.
צריך לעשות בו שימוש!

אנונימי/ת
12.02.2021, 18:48

הממשלה והעומד בראשה מגוייסים לצרכי משפטו של ראש הממשלה