אבחון מלנומה

אבחון מוקדם של סרטן העור בגישה ממוקדת נגע

מחקר זה הראה כי בדיקת סקר ממוקדת נגע, לאחר טריאז' טלפוני, הביאה לשיעורי זיהוי גבוהים של סרטן העור ומלנומה

28.01.2021, 17:53
מלנומה, בדיקה (צילום: אילוסטרציה)

אבחון מוקדם של סרטן העור הוא עדיין אתגר מרכזי של רפואת העור המודרנית. בעוד שישנן תוכניות סקר למעקב אחר חולים בסיכון גבוה, בדיקת גוף כוללת שיטתית (TBE) בקרב האוכלוסייה הכוללת אינה משתלמת מבחינת עלות-תועלת. בעבר הודגם כי בדיקת סקר ממוקדת נגע (LDS) בקרב האוכלוסייה הכללית מביאה לשיעורי אבחון זהים ל-TBE וגוזלת פחות זמן. מטרת מחקר זה הייתה לברר האם ייעוץ לגישה ממוקדת לנגע ​​יכול לייעל את הליך גילוי סרטן העור.

במחקר תצפיתי זה, השתתפו 342 אנשים שנבדקו במחלקת העור לאחר טריאז' טלפוני. שיעור זיהוי סרטן העור בקרב כלל המשתתפים היה 13.2% (4.1% במלנומה). שיעור הגילוי של סרטן העור היה 23.6% (9% למלנומה) במטופלים שהופנו על ידי רופא. במטופלים עם היסטוריה של סרטן העור, שיעור הגילוי היה 24.3% (4.3% במלנומה). בחולים ללא הפניה והיסטוריה שלילית של סרטן העור, שיעור הגילוי היה 7.7% (1.7% במלנומה), שיעור שהוא לפחות פי שלוש מהשיעור המדווח בתוכניות סקר לאוכלוסייה. בבדיקת גוף כוללת נוספת בקרב חולים אלה היה שיעור זיהוי נוסף נמוך (0.5%).

מחקר זה הראה כי ייעוץ דרמטולוגי ל-LDS, לאחר טריאז' טלפוני, הביא לשיעורי זיהוי גבוהים של סרטן העור ומלנומה. בנוסף לתוכניות מעקב בחולים בסיכון גבוה, LDS עשויה להיות דרך לייעל את גילוי סרטן העור.

מקור: 

Mylle S. et al. (2021) Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology. Published online

נושאים קשורים:  אבחון מלנומה,  מלנומה,  טריאז',  בדיקת סקר,  מחקרים
תגובות