COVID-19 בישראל

האיגוד לרפואת ילדים ממליץ לחסן ילדים בקבוצות סיכון מגיל 12

ועדת הקורונה של האיגוד לרפואת ילדים גיבשה המלצות לחיסון ילדים מתחת לגיל 16 הסובלים מהשמנת יתר, חולי סרטן, חולי סוכרת ואחרים

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

ועדת הקורונה של האיגוד לרפואת ילדים גיבשה מסמך בעקבות האישור שניתן על ידי משרד הבריאות לאפשר חיסון של ילדים מתחת לגיל 16 במקרים חריגים מסוימים.

הוועדה ממליצה עתה לשקול חיסון למתבגרים מעל גיל 12 שנה במצבים הבאים: ילדים שהם בני בית של אדם עם דיכוי חיסוני חמור; מתבגרים הסובלים מתחלואה משמעותית במצבים הבאים:

השמנת יתר חמורה עם BMI מעל אחוזון 99 לגיל; מתבגרים עם הפרעות נוירו-התפתחותיות כולל פרכוסים וסינדרומים מולדים; מתבגרים עם סוכרת, מחלת ראות כרונית קשה עם רזרבה ריאתית נמוכה, לא כולל אסתמה מאוזנת; מתבגרים במצבי דיכוי חיסוני, כולל מטופלים בתרופות ביולוגיות ואימונו-סופרסיביות; מתבגרים במצבי ממאירות; עם אי ספיקת לב או יתר לחץ דם ריאתי; עם אי ספיקת כליות ועם מחלת אנמיה חרמשית.

לפי נתוני משרד הבריאות, מתחילת המגיפה ועד כה אושפזו כ-1,000 ילדים שנדבקו בנגיף הקורונה – 68 מהם היו במצב קשה או קריטי, שיעור דומה היו מאושפזים במצב בינוני אבל רובם – 823 – אושפזו במצב קל.

נראה שבתקופה הקרובה, הצורך לבחון את סוגיית חיסון הילדים צפוי להעסיק רבות את מקבלי ההחלטות בישראל אבל גם במדינות אחרות. בין היתר בשל התחלואה הגואה עתה בקרב ילדים ונוער. היא זינקה החודש באופן מובהק: עד תחילת דצמבר 2020 היו 102 אלף ילדים ובני נוער בגילאי 19-0 שאומתו כנדבקים בקורונה, אבל החודש שיעור זה הוכפל כמעט לכ-190 אלף.

המחקרים שנעשו בחיסוני הקורונה מאפשרים לחסן רק בני 16 ומעלה במקרה של "פייזר" ובני 18 ומעלה במקרה של חיסוני "מודרנה". בחברת פייזר כבר החלו במחקר על מתן החיסון לקורונה לבני 12-15 והיא פועלת לגיוס ילדים גם משכבות גיל נוספות. ההערכות הן שתוצאות המחקר לא יושגו לפני אמצע-סוף שנת 2021 ולא מן הנמנע שהחברות יתבקשו להאיץ את הניסוי.

חברי הוועדה שגיבשה את ההמלצות לעיל באיגוד רופאי הילדים הם: פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים וד"ר מיכל שטיין (יו"ר הוועדה), פרופ' שי אשכנזי, פרופ' דודי גרינברג, פרופ' אילן דלאל, פרופ' חן זמיר, ד"ר גילת ליבני, ד"ר גיל צ'פניק.

נושאים קשורים:  חיסון ילדים,  קבוצות סיכון,  רפואת ילדים,  איגוד רופאי הילדים,  19-COVID,  פרופ' צחי גרוסמן,  חיסון לקורונה
תגובות
29.01.2021, 13:35

זה צעד קטן בכוון הנכון.
ממה שנראה עד כה החיסון אמור להיות בטוח גם לילדים.
הגיע זמן ליזום מחקר רציני שיבחן ויאשר (או יפריך) זאת.
ילדים הם וקטור רציני וחשוב ביותר בהעברה של מחלות ויראליות רבות, כולל קורונה.
ללא חיסון כלל הילדים העולם לא יוכל לצאת מהמגפה הזו.