חדשות

מחקר אמריקאי-קנדי מציג תרגילי כושר פשוטים שהוכחו כאפקטיביים

תוצאות המחקר הוכיחו: תרגילי התעמלות פשוטים, באימון שנמשך 11 דקות בלבד, מסייעים לשמור על הכושר הגופני ואף לשפר אותו. צפו:

אימון קצר, פשוט ואפקטיבי. צילום: יוטיוב

מחקר בהיקף מצומצם, שפורסם החודש ב-The International Journal of Exercise Science על ידי צוות אמריקאי-קנדי, הראה כיצד תרגילי התעמלות פשוטים וקצרים מסייעים לשמור על הכושר הגופני ואף לשפר אותו במידה מסוימת. תכנית האימונים עליה התבסס המחקר היא תכנית עבר שפותחה בחיל האוויר של קנדה בשם BX5.

כל התרגילים (אימונים אינטרוולים) שנמשכים 60 שניות ובסך הכל האימון נמשך כ-11 דקות, משתמשים במשקל הגוף של המתעמל/ת כדי ליצור התנגדות תוך תרגול חוזר, או "פרצי מאמץ", עם זמני מנוחה קצרים בין כל תרגיל ותרגיל. תרגול זה משפר את הכושר האירובי.

תכנית האימון שגיבשו החוקרים כוללת קפיצות קלות במקום לשם חימום, תרגיל "פוש-אפ", הליכה מהירה במקום, תרגיל לחיזוק שרירי הבטן (משכבה לישיבה), ריצה במקום תוך הרמת ברכיים וניתורים קלים במקום תוך הנפת הזרועות לצדדים.

המחקר נעשה על ידי צוות מאוניברסיטת מק-מסטר במחוז אונטריו שבקנדה ו"מאיו קליניק" במינסוטה בארה"ב. 20 צעירים וצעירות בריאים, אבל עם כושר גופני לא טוב במיוחד, גויסו לצורך המחקר. הם עברו לפני כן מדידות כושר שכללו בדיקת כוח שרירי הרגליים, עוצמת האחיזה של הידיים והמרפקים. הנסיינים חולקו לשתי קבוצות – האחת התאמנה לפי התכנית שלוש פעמים ביום והקבוצה האחרת לא התאמנה.

אחרי שישה שבועות חזרו הנסיינים למעבדה ועברו בדיקה חוזרת. אצל חברי הקבוצה שהתעמלו השתפרה הסיבולת בממוצע ב-7% וכן נמצא שיפור מה בכוח הרגליים בהשוואה לחברי קבוצת הביקורת שלא התאמנה.

ד"ר מרטין ג'יבלה מאוניברסיטת מק-מסטר שהוביל את המחקר, אמר: "חלק מהאנשים שירצו להתאמן לפי תכנית זאת יצטרך כנראה להחליף כמה מהתרגילים, בעיקר אלה הסובלים מכאבי מפרקים או מחוסר שיווי משקל".

נושאים קשורים:  כושר גופני,  מחקר,  חדשות
תגובות
29.01.2021, 10:10

יאללה, במקום לדבר שיראו את התרגילים!!!

29.01.2021, 14:02

תפעילי את הסרטון