מפרצת באבי העורקים

תיקון תוך כלי במפרצת באבי העורקים על ידי אנדוגרפט מותאם

מחקר זה מצא כי תיקון תוך כלי על ידי אנדוגרפט מותאם יכול להטיב עם הנעשה בתיקון מפרצת באבי העורקים

מתמחים בחדר ניתוח. צילום אילוסטרציה

מטרת מחקר זה הייתה להעריך את התוצאים הטכניים והקליניים של תיקון אבי העורקים בשיטה תוך כלית  במפרצת אבי העורקים כרוניות לאחר ניתוח.

במחקר זה נעשה ניתוח רטרוספקטיבי של נתונים שנאספו באופן פרוספקטיבי על מטופלים שהציגו מפרצות כרוניות לאחר ניתוח, שאינן ראויות לניתוח פתוח ומטופלות על ידי שתלי סטנט שעברו שינוי של רופא בין התאריכים ינואר 2016 לדצמבר 2019. התוצאים המוקדמים כללו הצלחה טכנית, תמותה בסמיכות לניתוח, ותופעות לוואי משמעותיות. תוצאים מאוחרים כללו התערבות חוזרת, שיעור פקקת כוזבת בדפנות, רגרסיה בגודל מפרצת והישרדות.

62 מטופלים (80.1% גברים בגיל ממוצע של 64 ± 9.9 שנים) טופלו. ההצלחה הטכנית הייתה 98.3%. היה מוות אחד (1.6%) תוך 30 יום. תופעות הלוואי העיקריות כללו אי ספיקת נשימתית (1.6%), פגיעה בעמוד השדרה (0%), פגיעה חריפה בכליות (3.2%; דיאליזה אחת), איסכמיה במעי (1.6%), אוטם שריר הלב (1.6%), איסכמיה בגפיים התחתונות (1.6%). נדרשה התערבות חוזרת אצל שישה מטופלים (9.8%). שיעורי פקקת כוזבת בדפנות היו 91.8% (45/49) במעקב של שנה. מטופל אחד נפטר במהלך המעקב מסיבה הקשורה למפרצת. שיעורי ההישרדות הכלליים המשוערים היו 98.4%, 96.8% לאחר 6 ו-12 חודשים, בהתאמה.

מחקר זה אישר את ההיתכנות והבטיחות של תיקון תוך כלי מסוג B/F במפרצת באבי העורקים הבטני לאחר הניתוח. למרות הסיכון הניתוחי הנלווה וההסתברות הגבוהה להתערבות מחודשת או לא מכוונת, ההליך עשוי להוביל לשיפור בתיקון אבי העורקים.

מקור: 

Yang G. Et al. (2020) Annals of Thoracic Surgery: published online

נושאים קשורים:  מפרצת באבי העורקים,  ניתוח,  ניתוח לתיקון מפרצת,  מחקרים
תגובות