סוכרת

טרשת עורקים לאחר ניתוח בריאטרי אצל חולים עם השמנת יתר וסוכרת סוג 2

במחקר זה נמצא כי ניתוח בריאטרי היה קשור לתוצאים טובים יותר של טרשת עורקים קרדיווסקולרית ולתמותה נמוכה יותר אצל מטופלים עם השמנה וסוכרת סוג 2

24.01.2021, 18:19
טרשת עורקים. אילוסטרציה
טרשת עורקים. אילוסטרציה

שיעורי ההשמנה ההולכים וגדלים, לצד התחלואה הנלווית להשמנה, מייצגים איום בריאותי גלובלי. טרשת עורקים קרדיווסקולרית (ASCVD) הינה אחת מהתחלואות השכיחות והמסוכנות ביותר הקשורות להשמנה, והיא נפוצה בעיקר בקרב הסובלים מסוכרת סוג 2. ניתוח בריאטרי ידוע כמסייע לשמירה יעילה על המשקל ומפחית את הסיכון הקרדיווסקולרי מגורמים שונים, בעיקר סוכרת סוג 2.

החוקרים בצעו מחקר עוקבה אשר נערך באמצעות ה-Clinical Practice Research Datalink. המחקר כלל 1,186 מטופלים ללא היסטוריה של טרשת עורקים קרדיווסקולרית: 593 מהם עברו ניתוח בריאטרי ו-593 היוו קבוצת ביקורת. התוצא העיקרי שנבחן היה שכיחות הופעה של טרשת עורקים קרדיווסקולרית חדשה.

תוצאות המחקר הראו כי מטופלים אשר עברו ניתוח בריאטרי הציגו שיעור נמוך יותר של טרשת עורקים קרדיווסקולרית חדשה. לא נמצאו הבדלים משמעותיים בשעורי מחלת לב כלילית, מחלה צרברוסקולרית, או מחלת עורקים פריפריאליים בין הקבוצות, אך שעורים נמוכים יותר של תמותה מסיבה כלשהי נצפו בקרב המטופלים אשר עברו ניתוח בריאטרי.

החוקרים סיכמו כי ניתוח בריאטרי היה קשור לתוצאים טובים יותר של טרשת עורקים קרדיווסקולרית ולתמותה נמוכה יותר אצל מטופלים עם השמנה וסוכרת סוג 2.

מקור: 

Andissino et. al (2020) Journal of Diabetes DOI: https://doi.org/10.1111/1753-0407.13151

נושאים קשורים:  סוכרת,  ניתוח בריאטרי,  טרשת עורקים,  מחקרים
תגובות