COVID-19 בישראל

פקידי האוצר נטשו המו"מ עם מנהלי בתי החולים הציבוריים

הסתיימה ללא תוצאות פגישת מנהלי בתי החולים הציבוריים עם בכירים באוצר | מנכ"ל משרד הבריאות על החלטת בתי החולים לא לקלוט מקרים שאינם דחופים: "לא נקבל מצב שבו מטופלים משמשים כלי במו"מ"

רחבת המיון בבית החולים לניאדו הבוקר. אמבולנס אט"ן אחד בלבד

פגישה שקיימו ביום חמישי האחרון מנהלי בתי החולים הציבוריים העצמאיים עם פקידים ממשרד האוצר הסתיימה ללא תוצאות. "מנהלי בתי החולים ביקשו להמשיך את המו״מ, אך פקידי האוצר סירבו והשאירו את מנהלי בתי החולים לבדם בחדר הישיבות". כך סיפרו משתתפי הפגישה.

לאחר התייעצות החליטו מנהלי בתי החולים – הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה וכן שלושה בתי החולים בנצרת, להמשיך במאבק ובעיצומים. מהיום (א') יקלטו בתי חולים אלה רק מקרים לטיפולים מצילי חיים כאשר יגיעו אליהם באמבולנסים.

ביום חמישי, לאחר שמנהלי שבעה בתי חולים אלה הודיעו כי דרשו ממד"א שלא להפנות אליהם חולים נוספים, הגיב מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי: "אני מודע לקשיים התקציביים הקשים שאתם חווים. שר הבריאות ואני עוסקים בנושא באינטנסיביות מול משרד האוצר. אולם, לא נוכל לקבל מצב שבו מטופלים משמשים כלי במו"מ. בתי החולים הציבוריים מחויבים לקבל מטופלים המגיעים בשעריהם. ההוראה במכתב שהוצאתם למד"א חסרת תוקף ואיננה עומדת בנהלי משרד הבריאות. פינוי מטופלים אליכם יימשך כסדרו, וזאת בצד המשך המאמצים להסדרת הסוגיות התקציביות".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא" ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית, הגיב למו"מ התקוע, פתיחת מחלקות לטיפול נמרץ לילדים ועל מצבם הקשה של בתי החולים הציבוריים: "מישהו כנראה לא מבין את משמעות האירוע. אם בתי החולים הציבוריים יפלו, אפקט החיסונים לא יעזור במניעת אובדן חיי אדם של מאות חולים קשים.

"שבעה בתי חולים עומדים בפני קריסה ללא יכולת לשלם על ציוד רפואי ותרופות שרכשו ונועדו לטפל בחולים, וזאת תוך כדי שהמדינה מבקשת מהם לפתוח עוד ועוד מחלקות קורונה. בסוף השבוע גם נפתחו מחלקות טיפול נמרץ ראשונות לילדים בבתי החולים בירושלים. זה מצב הזוי! אנחנו בעיצומה של המערכה הכי קשה נגד נגיף הקורונה עם המוטציות החדשות המאיימות גם על ילדים ותינוקות, ובתי החולים צריכים להתחנן לכסף לרכישת תרופות?!

"יחידת טיפול נמרץ מלאה בחולים מונשמים וכאלה שנמצאים על אקמו. 358 במצב קריטי לעומת 262 מונשמים לפני שבוע. ממשיכים לזרום חולים עם מחלות פסיכיאטריות למחלקות המיוחדות שהוקמו, גם ילדים, נשים בהריון. בתוך האופוריה של מבצע החיסונים חסר התקדים בהצלחתו, מאות ישראלים יאבדו את החיים במחלקות הקורונה אם גורמי הממשלה לא יתעוררו ויבינו את האירוע".

עוד אמר פלדמן: "מדיניות האוצר גורמת במכוון לגירעון של בתי החולים. מדיניות זאת נמשכת גם בימי קורונה אלה. לפני חודש הפגינו מנהלי בתי החולים הממשלתיים מול משרד האוצר. בימים אלה עומדים שם מנהלי בתי החולים הציבוריים הכלליים העצמאיים. לא ייתכן שבזמן מלחמה לא נותנים ללוחמים הנמצאים בחזית את האמצעים לשלם עבור הציוד והתרופות לשם טיפול באלפים המאושפזים".

הנהלת "לניאדו" הודיעה הבוקר (א') כי "בעקבות המשבר", הפעילות האלקטיבית במערך המכונים ומרפאות החוץ וכן פעילות ניתוחית כשמדובר בניתוחים שאינם דחופים נפסקת מהיום. בשבוע שעבר, כ-35% מהפעילות הזאת בוטלה או נדחתה למועדים לא ידועים, כמו גם כ-50% מהניתוחים שאינם דחופים להצלת חיים. בית החולים נערך לשימוש במלאי החירום של תרופות עבור טיפולים מצילי חיים. מנכ"ל "לניאדו", נדב חן, אמר הבוקר: "אני חש בושה שעלי להורות על צמצום הפעילות בעקבות בעיות תקציב".

נושאים קשורים:  בתי חולים ציבוריים,  פרופ' חזי לוי,  משרד האוצר,  מו"מ,  חדשות,  19-COVID,  ד''ר זאב פלדמן,  מחלקות קורונה
תגובות