חדשות

נפטר פרופ' דב צ'רניחובסקי, יו"ר המועצה הלאומית לביטחון תזונתי

פרופ' דב צ'רניחובסקי, מומחה בכלכלת בריאות ומי שהוביל מאבקים ציבוריים למען שוויון בנגישות לשירותי מערכת הבריאות ולביטחון תזונתי, הלך לעולמו בגיל 74

פרופ' דב צ'רניחובסקי. פעל למען הרחבת המיזם לביטחון תזונתי למשפחות רעבות (צילום: יח"צ)

בסוף השבוע הלך לעולמו אחד המומחים הבולטים בישראל בתחום הבריאות – פרופ' דב צ'רניחובסקי, ששימש בתפקיד יו"ר המועצה הלאומית לביטחון תזונתי ומדי שנה פרסם דו"חות מפורטים. בן 74 היה במותו.

בשנים האחרונות הוביל פרופ' צ'רניחובסקי את המאבקים הציבוריים למען הרחבת המיזם לביטחון תזונתי שסייע למשפחות רעבות. ב-2017 פרסם במסגרת מרכז טאוב דו"ח שקבע כי הבעיה המרכזית במערכת הסיעוד בישראל היא הפיזור שלה בין גורמים רבים - מה שגורם לחוסר יעילות ובזבוז גדול.

פרופ' צ'רניחובסקי היה מומחה לכלכלת בריאות ועמד בראש התכנית למדיניות הבריאות במרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית. הוא היה פרופסור אמריטוס במחלקה לניהול מערכת בריאות באוניברסיטת בן גוריון. בין השאר הוביל מאבקים ציבוריים למען הביטוח הסיעודי ומימון מערכת הבריאות בישראל ופעל למען שוויון בנגישות לשירותי מערכת הבריאות ולביטחון תזונתי.

לפני חודשים אחדים מונה על ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין לחבר במועצת הבריאות של המשרד, היה גם עמית מחקר במכון הלאומי למחקר כלכלי (NBER) בארה"ב ושימש יועץ לבנק העולמי. כיהן גם בוועדות ציבוריות רבות ובין היתר בוועדה שהובילה ב-1994 לחקיקת חוק ביטוח הבריאות הממלכתי. צ'רניחובסקי פרסם מאמרים רבים בכתבי עת מדעיים מובילים. בכמה מהם אף היה חבר מערכת.

נושאים קשורים:  פרופ' דב צ'רניחובסקי,  כלכלת בריאות,  חדשות,  ביטחון תזונתי,  מרכז טאוב
תגובות