COVID-19 בישראל

עימות בין פרופ' גמזו לשר הבריאות בגלל חיסוני המורים בתל אביב

ב"איכילוב" נותרו עם אלפי מנות חיסון שתוקפן עמד לפוג וזימנו את עובדי ההוראה להתחסן | שר הבריאות הגיב בזעם והורה לעצור את הקצאת החיסונים לבית החולים

מרכז החיסונים בכיכר רבין בתל אביב. המורים נקראו להתחסן. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

עימות בין הממונה לשעבר על המאבק בקורונה, מנהל המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב, פרופ' רוני גמזו, לבין שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, לאחר שצוות מבית החולים חיסן במתחם המשותף עם עיריית תל אביב שנפתח בכיכר רבין, מאות מעובדי ההוראה בתל אביב, ללא כל הגבלת גיל. עובדי ההוראה בתל-אביב הם ברובם עובדי העיריה.

המהלך נעשה בניגוד לתכנית התיעדוף שקבעה הממשלה. השר שדווח על כך הביע זעם, הודיע שהוא רואה בחומרה את התנהלות בית החולים איכילוב ואיים לעצור בהקצאת תרכיבי החיסון לבית החולים. אלא שראש עירית תל אביב, רון חולדאי, גיבה את פרופ' גמזו בהחלטתו.

אתמול התברר לבית החולים איכילוב שנשארו במקרריו כ-4,000 מנות חיסון, שתוקפן אמור היה לפוג באותו יום, לכן הוחלט לזמן בדחיפות את עובדי ההוראה בעיר לקבל את החיסון.

שר הבריאות מיהר להגיב: "אני רואה בחומרה את הדיווחים על מתן החיסונים בתל אביב למי שלא בקבוצות התיעדוף. מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי הונחה לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים. החיסונים הם בגדר משאב לאומי וכך צריך להתייחס אליו". השר קרא "לכל הגופים המחסנים לחסן אך ורק בהתאם להנחיות אנשי המקצוע במשרד".

פרופ' גמזו הגיב: "בית החולים פעל על פי הנחיות התיעדופים של משרד הבריאות, שבהן בעת היווצרות של מלאי יש לחסן קבוצת גיל מעל 55 וחולים כרוניים, ובהמשך בעדיפות שנייה - מורים ושוטרים. העודף שמולו עמדנו בשעות הצהריים - כ-3,000 מנות חיסון – נובע כנראה משיעור ההתחסנות הגבוה בתל אביב.

"לפיכך, חיסנו את כל מאושפזי בית החולים המתאימים לקבלת החיסון, וזאת בתוך המחלקות וזימנו כל מי שהוא מעל לגיל 60 וטרם התחסן. השלמנו חיסונים לדרים הוסטלים ושוטרים וזאת על פי בקשת משרד הבריאות. במקביל, קראנו לעובדי ההוראה להגיע מיד ולהתחסן. אין הבדל בינם לבין שוטרים בהנחיות המשרד.

"לשמחתי", אמר גמזו, "בתוך שעות בודדות הצלחנו למנוע בזבוז משאב לאומי ולחסן קרוב ל-3,000 מורות וגננות ועוד 2,000 מעל גיל 50 וחולים במחלות כרוניות ומעל גיל 60. אני רואה בכך הישג אדיר של תפעול מקסימלי וניהול מופתי. אני גאה בצוות 'איכילוב' שבתוך שבועיים בלבד חיסן קרוב ל-50,000 ישראלים עם אפס השמדות.

"אני מתקשה להבין מדוע משרד הבריאות תומך בחיסון שוטרים, אבל מעניש על חיסון מורים, שהם באותה קבוצת תיעדוף ובעיניי אף יותר".

ראש העיר תל אביב רון חולדאי בירך על החלטת פרופ' גמזו, שחיסן מורים עם העודפים ממנות החיסון שנותרו אצלו ותקף את שר הבריאות: "מרגע שהתברר שיש אלפי חיסונים שעלולים להיזרק לפח, התקבלה החלטה נכונה לחסן גם את צוותי ההוראה".

נושאים קשורים:  איכילוב,  פרופ' רוני גמזו,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  רון חולדאי,  עובדי הוראה,  חדשות,  חיסון לקורונה
תגובות
אנונימי/ת
05.01.2021, 14:50

גמזו לרעה

אנונימי/ת
05.01.2021, 19:02

אדלשטיין (נתניהו) מתנכל לחולדאי ולגמזו. החלטות פוליטיות.

אנונימי/ת
06.01.2021, 20:35

גמזו חושב שהוא מנהל את מדינת תל אביב...

אנונימי/ת
06.01.2021, 22:07

בחירתו של גמזו כפרוייקטור הייתה ה-מחדל של ביבי

אנונימי/ת
07.01.2021, 08:23

החיסונים הם משאב לאומי
נודע של איכילוב לא היו כלל עודף חיסונים
עוד מהלך פוליטי של גמזו לסדר לעצמו תפקיד פוליטי וגם של חולדאי

07.01.2021, 08:58

גננת אחת מאומתת ו 100 איש יושבים בבית בבידוד. ואני מדברת מנסיון של השבוע האחרון. 30 ילדים בני 4-5 נשלחו לבידוד, על כל ילד יושב בבידוד לפחות הורה אחד ובמקרה של הנכדים שלי שני הורים ואח, והרי לכם 100 איש בבידוד בגלל גננת. אני מעריצה את פרופ' גמזו שעשה את הדבר הנכון כשכל האחרים עוורים לגמרי לנושא זה.

אנונימי/ת
07.01.2021, 22:42

יתכן, אבל יש חוק וסדר תיעדוף במדינה שלנו והם עברו על החוק.
מאמין שגם את לא מעוניינת שאנשים יעברו על החוק בגלל שזה נראה להם הדבר הנכון לעשות.

אנונימי/ת
08.01.2021, 17:28

ההורים שלי שרדו את אושוויץ - היו הונגרים ואזרחים טובים ששמרו על החוק ודיווחו על היהודים שיושמדו לפי החוק. לאלה שהחביאו יהודים אנחנו קוראים היום חסידי אומות עולם. אני בעד אנשים שיעברו על החוק אם זה הדבר הנכון לעשותו. אין לי אמון בממשלתנו והיא הרוויחה את אי האמון של אזרחיה ביושר!!