מחקרים COVID-19

תרופה לטיפול בהתקרחות ובהכשת נחשים נמצאה יעילה נגד הקורונה

סקירת ספרות שערכו חוקרים מהמכון לרפואה אישית באוניברסיטת אריאל מצאה: תרופה יפנית ותיקה המכילה את החומר הפעיל ספרנטין מצליחה למנוע ביעילות את כניסת הוירוס לתאים

מאמר חדש שפורסם החודש מצביע על כך שתרופה ותיקה, המאושרת ביפן לטיפול בנשירת שיער ובהכשות נחשים, נמצאה במספר מחקרים פרה-קליניים כתרופה מבטיחה לטיפול במחלת הקורונה. התרופה היפנית, המכילה חומר פעיל בשם ספרנטין (CEPHARANTHINE), מאושרת ביפן מאז 1951 לטיפול בהתקרחות מסוג ALOPECIA AREATA. לצד שימושים נוספים, היא משמשת גם לטיפול בהכשות של נחשים.

במאמר שהופיע לאחרונה בכתב העת הרפואי האירופאי PHARMACOLOGICAL REPORTS, סוקרים חוקרים מהמכון לרפואה אישית באוניברסיטת אריאל, ד"ר איגור קומן ומשה רוגוזניצקי, את הספרות אודות יעילותה של התרופה נגד נגיף הקורונה.

במחקר ראשון שבוצע על ידי עשרות חוקרים יפנים, בדקו החוקרים את יעילותם של 306 תרופות קיימות המאושרות למטרות אחרות על ידי ה-FDA האמריקאי, ה-EMA האירופאי וה-PMDA היפני. במחקר זה נמצא ספרנטין כאחת משתי התרופות היעילות ביותר נגד וירוס הקורונה ונמצא כי ספרנטין מונעת את כניסת הווירוס לתוך התאים. התרופה האחרת היתה NELFINAIV שנמצאת בשימוש לטיפול בחולי איידס.

במחקר שני, שבוצע על ידי קבוצת חוקרים מסין, נסקרו 2,406 תרופות מאושרות לפעילות נגד וירוסים ממשפחת הקורונה והספרנטין הובילה  ביכולת רחבת טווח נגד זנים שונים של נגיף הקורונה. מחקר שלישי שבוצע על ידי חוקרים בדרום קוריאה בדק את יעילותן של 3,000 תרופות נגד נגיף הקורונה וגם במחקר זה נמצאה הספרנטין כאחת מארבע התרופות המובילות נגד נגיפים ממשפחת הקורונה.

במאמר הסקירה של החוקרים מאוניברסיטת אריאל ומכון MEDINSIGHT הם מסכמים שיש להשקיע מאמצים לבדוק את תרופת הספרנטין בחולי קורונה, לא רק בגלל יעילותו נגד הנגיף אלה גם בגלל תכונותיה האנטי-דלקתיות. התרופה זמינה ביפן בכדורים ובזריקות ונחשבת לבטיחותית לשימוש, עם תופעות לוואי קלות, בעיקר במערכת העיכול, בפחות מ-0.3% מהמשתמשים. החומר הפעיל מופק מצמח STEPHANIA HAYATA הגדל באזורים הרריים בארצות סין, טייוואן, קמבודיה, לאוס וויטנאם.

ד"ר איגור קומן, ראש המכון לרפואה אישית באוניברסיטת אריאל: "במחקרים הפרה-קליניים הספרנטין מגלה תכונות טיפוליות בוירוס הקורונה, אבל גם יכולת למנוע כניסת הוירוס לתוך התאים על ידי השפעתו על החלבון הנקרא S SPIKE PROTEIN. חסימת כניסת הוירוס לתאים עשויה להוביל לפיתוח של טיפול יעיל ובנוסף לטיפול מניעתי ובטיחותי המבוסס על תרופה שמאושרת לשימוש כבר מעל 60 שנה".

לדברי משה רוגוזניצקי, חוקר להתוויות רפואיות ומנהל מכון המחקר MEDINSIGHT, "מחקר חדש של ה-NIH, המכון הלאומי לבריאות של ממשלת ארה"ב, אישר גם הוא את הממצאים שסקרנו במאמרנו. מתוך 2,678 תרופות מאושרות שנבדקו במעבדות ה-NIH, הספרנטין הגיעה למקום ראשון ביכולתה למנוע את כניסת וירוס הקורונה לתאים״.

עוד ציין רוגוזניצקי: "מעניין מאוד שהספרנטין משמשת לטיפול בהכשת נחשים. גם בהכשת נחש נוצרת סערת ציטוקינים המאפיינת את מחלת הקורונה, והספרנטין יעילה בהרגעת סערה הזו. לכן, יש לקוות שמחקרים קליניים יראו יעילות של הספרנטין לא רק נגד וירוס הקורונה אלא גם על המחלה הדלקתית שנוצרת בעטיה".

נושאים קשורים:  אוניברסיטת אריאל,  משה רוגוזניצקי,  ד"ר איגור קומן,  תרופה לקורונה,  ספרנטין,  מחקר,  חדשות,  19-COVID,  קורונה
תגובות
04.01.2021, 19:15

נו, באמת, "אוניברסיטת" אריאל. זאת אוניברסיטה כמו ש"המחקר" שמתואר כאן הוא מחקר.
למה אתם מפיצים פייק ניוז ושטויות.

אנונימי/ת
04.01.2021, 21:50

אין גבול ליהירות...קצת כבוד לזולת לא יזיק לך. ואם אתה כזה מתנשא, למד את הנושא והבא אסמכתאות שהנאמר אינו נכון. שנאמר, הפוסל במומו פוסל.

04.01.2021, 22:55

אם אפשר מספר הערות: הפרסום הוא ממאי-יולי 2020, הוא מתפרסם בכתב עת שהIMPACT FACTOR שלו ב2019 היה 2.83. הפרסום אינו מחקר מקורי מאוניברסיטת אריאל אלא סקירה של מאמר מסין ומאמר מיפן. ישפוט הקורא המלומד האם הדבר ראוי לפרסום באתר אינטרנטי מכובד כDOCTORS ONLY . כתבה העת אגב מגדיר עצמו כ"Pharmacological Reports is the official journal of Maj Institute of Pharmacology Polish Academy of Sciences."