מינויים

מונה מנהל חדש למערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי כרמל

פרופ' אבינעם שירן, מומחה בקרדיולוגיה וברפואה פנימית, מקים היחידה לאקוקרדיוגרפיה ב"כרמל" ועד לאחרונה מנהלה, מונה לתפקיד

פרופ' אבינעם שירן, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי כרמל. צילום: דוברות בית החולים

"החזון שלי הוא מערך קרדיולוגי מוביל בארץ ובעולם, רב תחומי, אנושי, חדשני, אקדמי, הנטוע בקהילה. מערך שיהיה נגיש ומסוגל להעניק טיפול מלא לכל מגוון חולי הלב". כך הציג השבוע את החזון שלו המנהל החדש של המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי כרמל בחיפה, פרופ' אבינעם שירן.

פרופ' שירן, בן 62, תושב חיפה, נשוי ואב לשלושה, הוא בוגר הפקולטה לרפואה בהדסה ירושלים, מומחה בקרדיולוגיה וברפואה פנימית.

הוא סיים את התמחות על במרכז הרפואי וושינגטון בארה"ב בשנת 1998, בתחום האקוקרדיוגרפיה ואולטרסאונד תוך כלי. עם סיום ההתמחות חזר פרופ' שירן ל"כרמל" והקים את יחידת האקו בבית החולים שאותה ניהל עד לאחרונה.

במסגרת תפקידו כמנהל המערך הקרדיולוגי ב"כרמל" פרופ' שירן יהיה אחראי על היחידה לטיפול נמרץ לב, יחידת צנתורים, היחידה לאלקטרופיזיולוגיה, תחום הקרדיולוגיה הבלתי פולשנית הכולל את יחידת האקו, CT לב, מבחני מאמץ ומיפויי לב וכן מחלקת האשפוז הקרדיולוגי.

כחלק מתכנית העבודה לשנה הבאה מתכנן פרופ' שירן הקמת יחידת אי ספיקת לב חדשה שעיקר משקלה יהיה בקהילה והיא תאפשר טיפול מיטבי לחולי אי ספיקת לב בקהילה תוך צמצום הסבל הכרוך באשפוזים חוזרים של החולים בבתי החולים. כמו כן, בהנהלת בית החולים מתכננים בקרוב להחליף את חדר הצנתורים הישן והוותיק בחדר צנתורים חדיש ומתקדם בעלות של כמיליון וחצי דולר.

פרט להתמחותו במחלות הלב פרופ' שירן כתב והוציא לאור שני ספרים: "יש רופא במטוס" בהוצאת עולם חדש ו"התערבות פולשנית" בהוצאת כרמל, רומן מתח פוליטי ורפואי.

"המטרה שלי היא שחולה המגיע למחלקה עם אירוע לבבי וזקוק לצנתור באשפוז, יצונתר תוך 24 שעות", אומר פרופ' שירן. "המערך בכללותו עבר תקופה מאוד מאתגרת בשנה האחרונה", הוא מסכם. "תקופה שבה כחצי ממיטות המערך נלקחו לטובת מחלקת טיפול נמרץ קורונה, ולמרות זאת היתה התגייסות מרשימה של כל הצוות הרפואי שהפגין רעות ואחווה תוך שיתוף פעולה מירבי שאפשרו לכולנו גם להתגבר על המשבר וגם לצמוח ממנו, תוך כדי המשך פעילות אינטנסיבית וביצוע פעולות מורכבות רבות. כעת המערך כולו מתחסן ונצא לדרך לחדשה".

נושאים קשורים:  פרופ' אבינעם שירן,  אקוקרדיוגרפיה,  קרדיולוגיה,  בית החולים "כרמל",  חדשות,  מינוי
תגובות
אנונימי/ת
04.01.2021, 23:32

בהצלחה רבה לפרופ׳ שירן, אדם ורופא משכמו ומעלה!

אנונימי/ת
05.01.2021, 22:22

ברכות והצלחה

07.01.2021, 09:47

ברכותי, בהצלחה רבה