COVID-19 בישראל

סטארטפיסטים ישראלים זכו בפרס יוקרתי על תרומתם למלחמה בקורונה

חתן פרס בראשית לשנת 2020 נתן שרנסקי הפנה את כספי הפרס בסך מיליון דולר לארגונים הנלחמים במגיפת הקורונה ולמימון תחרות בין חברות המפתחות פתרונות חדשניים למאבק במגיפה

טקס הענקת הפרס למנכ"ל קמהדע במעמד נתן שרנסקי, ומנכ"ל START-UP NAITON CENTRAL יוג'ין קנדל ובכירים נוספים. צילום: יח"צ

קרן פרס בראשית הכריזה בשבוע שעבר על הזוכים בתחרות חברות הסטארטאפ, שנועדה לזהות את החידושים הטכנולוגיים המבטיחים ביותר שפיתחו חברות ישראליות כדי להילחם במגיפת הקורונה.

אירוע ההכרזה החגיגי התקיים בבית הנשיא ראובן ריבלין, שבמהלכו הוענק לנתן שרנסקי פרס בראשית לשנת 2020. שרנסקי, אסיר ציון לשעבר, פעיל זכויות האדם, נבחר כחתן הפרס לאור מאבקו ארוך השנים למען זכויות אדם, חופש פוליטי וכן שירותו לעם היהודי ולמדינת ישראל.

כחלק מהמסורת בפרס "בראשית", המכונה גם "פרס הנובל היהודי", תורם הזוכה את כספי הזכייה לחברות או לארגונים חברתיים, טכנולוגיים ומדעיים לבחירתו. כזוכה פרס בראשית השביעי בחר שרנסקי להפנות את כספי הפרס בסך מיליון דולר לארגונים הנלחמים במגיפת הקורונה ומסייעים לאוכלוסיות מוחלשות. חלק מהפרס גם שימש למימון תחרות לחברות ביו-טק והיי-טק ישראליות המפתחות פתרונות חדשניים למאבק בקורונה.

מאות חברות סטארט-אפ ישראליות וארגונים השתתפו בתחרות. 21 חברות ברשימת המועמדים הראשונים עלו לסיבוב השני בתחרות שצוות השיפוט שלו כלל מדענים, רופאים ופילנתרופים, ביניהם הרופא ד"ר דייוויד אוגוס, מנכ"ל Start-Up Nation Central, פרופ' יוג'ין קנדל והפילנתרופ הידוע ומייסד SpaceIL - מוריס קאהן.

פרופ' קנדל אמר: "אנחנו גאים מאוד במנצחים בתחרות ובקהילת החדשנות הישראלית כולה, על תרומתם המשמעותית למאבק העולמי בקורונה". החברות המנצחות שהוכרזו היום יתרמו את כספי הזכייה לעמותות חברתיות ישראליות לפי בחירתן, ויפעלו למתן את השפעות המגיפה.

החברות הזוכות ופיתוחיהן

חברת קמהדע - החברה הראשונה בעולם אשר השלימה פיתוח וייצור של נוגדן מבוסס פלסמה לטיפול נסיוני בחולי קורונה וחתמה הסכם אספקה עם משרד הבריאות הישראלי לטיפול במאות חולים.

Eyecontrol - מערכת תקשורת לבישה מבוססת בינה מלאכותית, המופעלת באמצעות תנועות עיניים ומאפשרת לחולים המונשמים לתקשר עם הצוות הרפואי. מטרתה לגשר על קשיי התקשורת הנובעים ממצבם הרפואי או מריחוק פיזי כגון בידוד ולאפשר לצוות הרפואי ניטור בזמן אמת.

KHealth - אפליקציה רפואית מבוססת בינה מלאכותית אשר מראה למשתמשים כיצד אנשים עם מצב רפואי דומה להם אובחנו וטופלו. בזמן התפרצות הקורונה החברה פיתחה כלים להערכת סיכון לקורונה, למיפוי התחלואה ולמציאת אתרי בדיקה בסביבת המשתמש.

Biobeat - ביוביט משווקת מערכת מבוססת ענן לניטור מגוון רחב של מדדים פיזיולוגיים (כולל לחץ דם, סטורציה, דופק, חום, קצב נשימה ועוד). המערכת מתריעה על הידרדרות של חולים, בין אם אלה במחלקה בבית חולים או מאושפזים בבית.

סונוביה - מסיכות סונוביה הן פיתוח ישראלי המשתמש בגלי אולטרסאונד כדי להחדיר ננו-חלקיקים של אבץ ישירות לתוך הבד ומביא לאפקטיביות נטרול של למעלה מ-99% של חיידקים ווירוסים כולל זני וירוס הקורונה השונים.

Picodya - טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך שמטרתה להנגיש דיאגנוסטיקה רפואית לכמה שיותר אנשים בעולם בעלויות נמוכות ככל הניתן.

Sight Diagnostics - שמה לה למטרה לשפר ולייעל את מערכת הבריאות באמצעות הנגשה של בדיקות דם מדויקות לנקודות הטיפול. מכשיר הדגל של החברה, מבצע ספירת דם מלאה, בדיקת הדם השכיחה ביותר בעולם, בתוך דקות ספורות באמצעות שתי טיפות דם בלבד.

MYZEPPI  - מערכת מרחפת לשיחות וידיאו, מאפשרת לאנשים שמתקשים לתפעל טלפון חכם או טאבלט ליהנות מהיתרונות הרבים של תקשורת חזותית מרחוק.

פלוריסטם תרפיוטיקס - חברת הביוטכנולוגיה בתחום הרפואה הרג'נרטיבית מפתחת תרופות תאיות שמקורן בשליה. החברה מבצעת ניסויים קליניים מתקדמים במספר אינדיקציות רפואיות שאין להן כיום מענה רפואי.

התעשייה האווירית לישראל -  פיתחה מודל מבוסס בבינה מלאכותית, ביג דאטה ולמידת מכונה כדי לחזות את התקדמות המחלה ומצבם הרפואי של החולים בקורונה.

נושאים קשורים:  נתן שרנסקי,  פרס בראשית,  סטארט אפ,  חדשות,  19-COVID
תגובות