COVID-19 בישראל

ועדת החינוך הפכה את החלטת הממשלה: תלמידי ה'-י' ילמדו בסגר

למרות התנגדות שר הבריאות, גם תלמידי כיתות ה'-' ימשיכו להגיע לבתי הספר בסגר כפי שעשו עד כה בערים הירוקות והצהובות

תלמידי בית ספר במגיפת הקורונה. צילום: חן ליאופולד/ פלאש 90

בעוד שר הבריאות מתנגד ונציגת משרדו אומרת בדיון בוועדת החינוך של הכנסת שכל החלטה שתתקבל בה עשויה להשפיע על משך הסגר –  החליטה הוועדה הבוקר (א') כי גם תלמידי כתות ה'-י' ימשיכו להגיע לבתי הספר בימי הסגר שאמור להתחיל היום ב-17:00 ולפי שעה נקבע שימשך לשבועיים.

בדיון הסוער איימה מזכ"לית הסתדרות כי הארגון יכריז על סכסוך עבודה אם המורים לא יחוסנו. בעת שהשרים החליטו ביום ו' על הסגר הם קבעו כי תלמידי ה'-י' ילמדו שוב מרחוק, הוחלט לעומת זאת שילדי הגנים וכן תלמידי א'-ד' וגם י"א-י"ב ילמדו כרגיל גם בימי הסגר.

נציג משרד החינוך מסר בדיון כי בסך הכל רק 528 גני ילדים סגורים עתה וכל זאת עקב תחלואה נקודתית ביישובים אדומים וכתומים. ברוב הגנים הללו נתגלה ילד או עובד הוראה חולה, או שנדבק בנגיף – אחד בלבד וב-21 מהגנים שניים ומעלה. עוד מסר נציג המשרד כי על פי נתונים שבידיו, "עיקר העלייה בתחלואה בימים האחרונים היא בישיבות ובפנימיות של המגזר החרדי, לעומת התייצבות בתחלואה ואפילו ירידה שהסתמנה במערכת החינוך במגזר היהודי שאיננו חרדי".

עוד הודיע נציג משרד החינוך כי הקים ביוזמתו "מרכז שליטה לקבלת נתוני תחלואה ממשרד הבריאות, המאפשר לנו לחקור במהירות את המגעים שקיים על נדבק או נשא ולסגור במהירות כיתות או שכבות-גיל".

נושאים קשורים:  מערכת החינוך,  ועדת החינוך בכנסת,  סגר,  19-COVID,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות