COVID-19 בישראל

ארבעה מקרים של המוטציה הבריטית התגלו בישראל

שלושה מהמקרים שבו מאנגליה ונמצאים בבידוד במלונית. מקרה נוסף מישראל נמצא בתהליך בירור | בבריטניה התגלתה עוד מוטציה של הנגיף, קטלנית ומהירה יותר, שמקורה ככל הנראה בדרום אפריקה

עובד מעבדה עם דגימות לנגיף הקורונה. צילום/ פלאש 90

בבדיקות שבוצעו במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, התגלו ארבעה מקרים של נגיף קורונה מהזן שהתגלה לאחרונה באנגליה. כך הודיע לפני זמן קצר משרד הבריאות. שלושה מהמקרים שבו מאנגליה ונמצאים בבידוד במלונית. מקרה נוסף מישראל נמצא בתהליך בירור.
במשרד הבריאות הודיעו כי נערך מעקב אחרי כל מקרה.

בתוך כך הודיע היום שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק על גילויה של מוטציה נוספת, קטלנית ומהירה יותר, שמקורה ככל הנראה בדרום אפריקה. לטענת השר, המוטציה החדשה פוגעת קשה גם בצעירים. עד כה אותרו בבריטניה שני מקרים ודאיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכך שהזן החדש של נגיף הקורונה התגלה בישראל: "ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם, ברור מאליו שנקטנו נכון כשחייבנו ישראלים להיכנס לבידוד במלוניות וברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשביקשנו לאתר אנשים שהיו באנגליה ובשאר המדינות הנגועות.

"עם זאת", הוסיף נתניהו, "כרגע אנחנו צריכים להניח שהנגיף מתפשט כאן. החדשות הטובות הן שההערכות של החברות שמספקות לנו את החיסונים הן שהחיסונים הללו, בסבירות גבוהה אבל לא מוחלטת, מטפלים גם במוטציה. את זה נדע עוד כמה ימים. אין לנו ביטחון שכך יהיה. אנחנו צריכים להמתין כדי לדעת את זה".

נתניהו הדגיש כי "יש לקדם מהר מאוד את מבצע החיסונים שלנו שהוא כרגע מהמהירים ביותר בעולם ביחס לאוכלוסיה ובמקביל להגביל את תפוצת המחלה, גם של הנגיף הקודם וגם של המוטציה. שני הדברים צריכים להיעשות במקביל - גם מבצע חיסונים מהיר מאוד וגם הגבלות. אם נעשה זאת, נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמיגפה. זה אפשרי, אנחנו יכולים לעשות זאת אם נעשה את זה ביחד".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מוטציה,  המוטציה הבריטית,  בנימין נתניהו,  19-COVID
תגובות
26.12.2020, 03:21

במידה והמוטציה הבריטית עמידה בפניהחיסון .נצטרך להתחסן שוב ? מי יהיה מוגן יותר מי שהתחסן בכל החיסונים? של מי טוב יותר זה שהתחסן לזן הקודם?