COVID-19 בישראל

המוטציה כאן? מעבדות הקורונה נדרשו לשמור דגימות PCR חיוביות

בעקבות המוטציה הבריטית, מנהלת המחלקה למעבדות במשרד הבריאות למנהלי המעבדות: "יש צורך דחוף לעקוב אחרי הופעת מוטציות בישראל"

דגימה לבדיקת קורונה במטוש. צילום: יוסי זמיר/ פלאש 90

על רקע הופעת המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה ומוטציות חדשות אחרות בנגיף במדינות שונות בעולם והצורך לעקוב אחרי הופעת מוטציות בארץ, פנתה אמש (ב') ד"ר רותי ישי, מנהלת המחלקה למעבדות במשרד הבריאות, בהודעה דחופה למנהלי המעבדות, לפיה נדרשות כעת כלל מעבדות הקורונה המאושרות לשמור את כל הדגימות בעלות תוצאה חיוביות במבחן PCR לתקופה של שבוע ימים כמינימום.

"הדגימות", ציינה ד"ר ישי, "יעברו שינוע למעבדה המרכזית לנגיפים של המשרד לטובת ביצוע ריצוף גנומי מלא". המעבדה הנגיפית הארצית ב"שיבא" תהיה הראשונה לבדוק את כלל בדיקות הקורונה.

לטובת העברת הדגימות החיוביות למעבדה המרכזית לנגיפים מתבקשות המעבדות להכין ולשמור את הדגימות בקופסה הקפאה ייעודית ולצרף לדגימות טופס ריכוז עם רשימת כל הדגימות כולל מספרן, שם מלא של הנבדק ומספר ת.ז/ דרכון או תעודה מזהה ותוצאת בדיקת PCR.

בהודעתה מפרטת מנהלת המחלקה למעבדות במשרד הבריאות את תנאי שמירת הדגימות בקור. העברת הדגימות למעבדת הנגיפים ב"שיבא" תיעשה לפי נוהל שינוע של דגימות ביולוגיות בהקפאה ולפחות פעם בשבוע.

נושאים קשורים:  ד"ר רותי ישי,  מעבדות רפואיות,  בדיקות PCR,  ריצוף גנומי,  חדשות,  נגיף הקורונה,  19-COVID
תגובות