ברונכוסקופיה

סדציה לברונכוסקופיה בילדים

במחקר זה נמצא כי שילוב של פרופופול עם רמיפנטניל לצורך הרדמה פדיאטרית בעת ברונכוסקופיה גמישה הוביל בין השאר לפחות אירועי שיעול

22.12.2020, 12:57
הרדמה אזורית. צילום: אילוסטרציה

חולים פדיאטריים זקוקים לסדציה עמוקה לפני ברונכוסקופיה גמישה. קיימות שיטות הרדמה שונות, חלקן כוללות שילוב אופיואידים. בשל ההשפעה נוגדת השיעול שלהם, אופיואידים קצרי טווח יכולים לסייע במקרים בהם קיימת אינדיקציה זו. יחד עם זאת אופיואידים מדכאים את מערכת הנשימה, מה שעשויי להוביל לתופעות לוואי בלתי רצויות.

החוקרים השוו באופן שיטתי שיטות הרדמה שונות אצל ילדים אשר עברו ברונכוסקופיה גמישה. הילדים במחקר טופלו עם פרפופופול בלבד, או עם שילוב של פרופופול ורמיפנטניל. התוצא העיקרי שנמדד היה תדירות אירועי שיעול במהלך ההתערבות. פרמטרים של תוצאים משניים היו תדירות וסוגי סיבוכים, שביעות רצון המטופל, שביעות רצון הבודק וזמן התאוששות לאחר סיום הסדציה. החוקרים בדקו 50 ילדים בגילאי 1- 17 שנים אשר עברו ברונכוסקופיה גמישה תחת הרדמה עמוקה עם פרופופול, וחילקו אותם לשתי קבוצות: קבוצה שקיבלה שילוב של פרופופול עם רמיפנטניל (PR), וקבוצה שקיבלה פרופול בלבד (PP).

החוקרים מצאו שבקבוצת PR נצפו באופן משמעותי פחות אירועי שיעול וזמן התאוששות קצר יותר. כמו כן, שביעות רצון הבודקים הייתה גבוהה יותר בקבוצת PR, ומספר האירועים השליליים, שביעות רצון ההמטופל, ומינון פרופופול במהלך ההתערבות לא נמצאו שונים בהשוואה בין שתי הקבוצות.

לסיכום, החוקרים הציעו להשתמש בפרופופול עם רמיפנטניל במקום פרופופול לבד בהרדמה פדיאטרית עבור ברונכוסקופיה גמישה.

מקור: 

Tschiedel et. al (2020) Pediatric pulmonology https://doi.org/10.1002/ppul.25235

נושאים קשורים:  ברונכוסקופיה,  הרדמה,  שיעול,  פרופופול,  מחקרים
תגובות