COVID-19 בישראל

מנכ״ל "הדסה" התחסן בחיסון של המכון הביולוגי בנס ציונה

יחד עם פרופ׳ רוטשטיין חוסנו עוד שלושה נסיינים ובכך החל שלב 2 במחקר הקליני בתרכיב החיסון הישראלי לקורונה

מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, מקבל את החיסון לקורונה של המכון הביולוגי בנס ציונה. צילום: דוברות "הדסה"

מנכ״ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, התחסן אמש (ב') בחיסון הישראלי של המכון הביולוגי בנס ציונה. יחד עם פרופ׳ רוטשטיין חוסנו עוד שלושה משתתפים ובכך הפך החל שלב 2 במחקר הקליני שבו משתתף בית החולים.

״אנו מנסים ליצור חיסון כחול-לבן בשיתוף עם המכון הביולוגי בנס ציונה״, ציין פרופ׳ רוטשטיין, ״ומקווים שתוך זמן לא ארוך נוכל לחסן את ציבור מדינת ישראל בנוסף למה שקיים היום, גם בחיסון מתוצרת ישראל. חשוב לי להיות חלק מהמשתתפים, כי זקוקים בהחלט גם למי שלא מאוד צעירים ולא מאוד בריאים, על מנת לפתח ולהגיע לתוצאות המלאות במחקר״.

השלב הראשון בניסוי המכון הביולוגי, שבו השתתפו כמה עשרות מתנדבים נסיינים שחלקם קיבל תרכיב דמה, הושלם בשבוע שעבר ועתה מתחיל שלב שני שבו ישתתפו מאות נסיינים שיתחסנו בכמה מרכזים רפואיים בארץ. בשלב השלישי, שמועד תחילתו טרם נקבע סופית, אמורים להשתתף כ-30 אלף נסיינים. מראש נקבע שחלק מקבוצה זאת לא תכלול ישראלים ובין השאר יש כוונה לבצע חלק מאותו ניסוי בהודו.

פרופ׳ יוסי קרקו, מנהל המרכז למחקר קליני ב"הדסה" והחוקר הראשי של שלב 2 במחקר הקליני של החיסון הישראלי, מסר: ״זהו יום מרגש, ציון דרך של ממש. עברנו את השלב הראשון בצורה מאוד מוצלחת והיום אנו מתחילים את השלב השני ואני מודה שאנחנו מאוד מתרגשים. זה לא יהיה פשוט אבל אנחנו הולכים להצליח".

עוד אמר קרקו: "בשלב הזה נגייס בסך הכל 960 אנשים ברחבי הארץ, גם אנשים מבוגרים - בניגוד לשלב הראשון, והצוות שלי ערוך לקלוט את הפניות של כל מי שמעוניין להשתתף ולעזור לנו במחקר כדי שנוכל לסיים את זה הכי מהר שאפשר. אנחנו מלאי תקווה שהחיסון הזה יהיה יעיל וטוב לפחות כמו החיסון שכבר הגיע לארץ״.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  פרופ' זאב רוטשטיין,  המכון הביולוגי בנס ציונה,  פרופ׳ יוסי קרקו,  19-COVID,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות