COVID-19 בישראל

ראש הממשלה, שר הבריאות ומנכ"לו פתחו את מבצע "לתת כתף"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין היו הראשונים בישראל להתחסן נגד נגיף הקורונה | נתניהו: "זריקה קטנה לאדם, צעד גדול לבריאות של כולנו״

שר הבריאות יולי אדלשטיין מקבל את החיסול לקורונה. צילום: דוברות משרד הבריאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין היו אמש (מוצ"ש) הראשונים בישראל להתחסן נגד נגיף הקורונה. החיסון ניתן במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. בכך היה ראש הממשלה נתניהו מהמנהיגים הראשונים בעולם שהתחסן נגד נגיף הקורונה. עם קבלת החסון אמר נתניהו: ״זריקה קטנה לאדם, צעד גדול לבריאות של כולנו״. הבוקר (א') התחסנה גם ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירות בריאות הציבור, בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירות בריאות הציבור, מקבלת האת החיסון לקורונה בבית החולים בילינסון. צילום: משרד הבריאות

עוד אמר נתניהו: ״זהו רגע מאוד מרגש. בדרך הנה חשבתי על הילדים שדואגים להורים שלהם, על הנכדים שרוצים לחבק את סבא וסבתא בחיבוק אמיתי, על בעלי העסקים שיוכלו לפתוח את העסקים שלהם; בעלי מסעדות, חדרי הכושר, נוכל ללכת למגרשי כדורגל, לראות משחק כדורסל וכמובן, לפתוח את המדינה מחדש ולהחזיר אותה למה שהיא היתה. לחזור לחיים הנורמליים שאנחנו חפצים בהם. זה מתחיל במהלך הזה, אני מבקש מכולם להצטרף אלינו ולהתחסן״.

ראש הממשלה ביקש להודות לפרופ' קרייס, לד"ר ברקוביץ׳ ולכל הצוותים הרפואיים. "אני רוצה להודות בהזדמנות זאת לאדם מיוחד, מנכ"ל 'פייזר', אלברט בורלא, ידיד חדש אישי שלי אבל ידיד ענק של מדינת ישראל וידיד של האנושות כולה. מה שהם עשו זה לא ייאמן. מה שעוד יותר לא מובן מאליו זה שישראל היא מהמדינות הראשונות שמתחסנות".

מיד אחריו קיבל האת החיסון שר הבריאות יולי אדלשטיין, שאמר: "היום הסתכלתי על התאריך - 19 בדצמבר. בתאריך הזה בשנת 1984 התקיים המשפט שלי בברית המועצות בגלל רצוני לעלות לישראל. היום, ב 19 בדצמבר 2020, יש לי זכות גדולה להיות שר הבריאות  בממשלת ישראל ויחד עם ראש הממשלה לפתוח את מבצע לתת כתף. חברים, יש סיבות לאופטימיות".

לאחר החיסון, ראש הממשלה ושר הבריאות ביקרו את ח״כ דוד ביטן המאושפז במחלקת הקורונה ב"שיבא", מסרו לו איחולי החלמה מהירה ונופפו לו לשלום מבעד לחלון מחלקת הקורונה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, שגם הוא התחסן נגד נגיף קורונה במרכז הרפואי שיבא, אמר: "זהו ערב היסטורי לאחר שנה קשה עם תחלואה בנגיף הקורונה ותחלואה הולכת ועולה בימים אלה. סוף סוף אנחנו מתחילים לחסן את האוכלוסיה בחיסון שבניסויים שנעשו הוא הוכח כיעיל ובטוח. ללא ספק תקווה למניעת תחלואה ולאחר חיסון מסה נרחבת מקרב באוכלוסיה, עובדה שתאפשר לנו לחיות בשגרה אחרת, הן בריאותית, הן חברתית והן כלכלית".

לאחר קבלת החיסון הבוקר בבית החולים בילניסון, אמרה ד"ר אלרעי: "זה יום שנותן תקווה חדשה לאזרחים במדינת ישראל - תקווה אמיתית לחזרה בטוחה לחיי שגרה. החיסון יעיל, בטוח והתחושה אחרי מצוינת. גם אני נתתי כתף ואני קוראת לכולם להצטרף לבכירי המערכת שכבר מתחסנים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הודיע כי יתחסן היום (א') כנגד נגיף הקורונה לצד מנהל המרכז הרפואי רבין ויו"ר איגוד מנהלי בתי החולים, ד"ר איתן וירטהיים ולצד יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן. השלושה יתחסנו במרכז הרפואי רבין.

פרופ' חגי: "התחסנות היא ההתמודדות הטובה והיעילה ביותר מול המגיפה שפקדה את העולם כולו. אני שמח להיות בין הראשונים להתחסן יחד עם חבריי הרופאים והרופאות שעומדים מזה כשנה בחזית המאבק בקורונה. אני קורא לציבור להתחסן ולסמוך על המדע, ועד אז חשוב שנקפיד כולנו על כללי הזהירות והריחוק הנדרשים".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  נתניהו,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  ד"ר שרון אלרעי פרייס
תגובות