COVID-19 בישראל

אדלשטיין מקדם את החוק לביטוח החיסון: "אחרת אנשים לא יתחסנו"

שר הבריאות התייחס ל"דרכון ירוק" שיקבל כל מתחסן לאחר מנת החיסון השנייה, יפטור אותו מחובת בידוד ויאפשר כניסה למקומות שיהיו מוגבלים לאוכלוסיות אחרות | לא תהיה חובה בחוק להתחסן

שר הבריאות יולי אדלשטיין. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הבוקר (ד') בדיון שקיימה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, כי חתם על אישור החוק לביטוח החיסון. "אם לא יהיה פתרון זמין מהמדינה מבחינת הביטוח למתחסנים אם יקרה להם משהו, פגיעה בריאותית, בעקבות מתן תרכיבי החיסון - ללא ביטוח שכזה, אנשים לא יתחסנו. לכן, זה האינטרס שלי לפעול בנושא הזה", אמר השר אדלשטיין.

השר הוסיף: "שבועיים אחרי קבלת מנת החיסון השנייה יקבל המתחסן 'דרכון ירוק' שיפטור אותו מחובת בידוד ויאפשר כניסה למקומות שיהיו מוגבלים לאוכלוסיות אחרות. לא תהיה חובה בחוק להתחסן. בשלב זה ילדים ונוער עד גיל 16 וכן נשים בהריון לא יתחסנו".

עוד אמר אדלשטיין: "אני רגוע לגבי טיב החיסונים. הם נבדקו בכל צורה אפשרית. אני גם רגוע לגבי ההיערכות הלוגיסטית והיערכות קופות החולים למבצע החיסונים. המשימה בשבועות ובחודשים הקרובים תהיה בעיקר להילחם בפייק-ניוז. אנשים מתחילים כבר עכשיו להפיץ שקרים כאילו החיסונים מסוכנים ואלה גם יוצאים בקריאה שלא להתחסן. לאנשים האלה אין טיפה אחריות ומצפון. הם עלולים לגרום לאחרים שלא להתחסן, לחלות ואולי אפילו למות".

שר הבריאות סיפר כי הוא "מקבל בימים האחרונים פניות רבות מנציגי מדינות המתקשות עתה בהשגת החיסונים, בהן גם מדינות מתקדמות ומוכות קורונה, ש"מבקשים שנסייע להן".

בדיון אמר ד"ר אורי פיינשטיין, ראש צוות חיסוני הקורונה במשרד הבריאות: "במציאות שנוצרה, כולם רוכשים את כל מנות החיסון שייוצרו עד סוף 2021. מצב זה אילץ אותנו להתחיל לפעול מאוד מוקדם לרכישת תרכיבי החיסון גם לפני שהיה מידע אמיתי בדבר יעילותם. אבל לקנות זה דבר אחד ולתת את החיסונים לציבור זה דבר אחר. לא ניתן חיסון לאזרחי ישראל לפני שנהיה משוכנעים בבטיחות של חיסון וביעילות שלו".

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, שהשתתף בדיון, מסר: "אנחנו מאמינים בחיסונים האלה לאור המידע שהצטבר על ידי ה-FDA והרשויות באירופה ובבריטניה. יש לנו ועדה שלומדת את הסוגיה הזאת, בודקת כל הערה שלילית. המטרה שלנו היא להעביר מידע לציבור לפיו הסיכון שבחיסון הוא מינימלי, אם בכלל, בעוד שהסיכון לחלות במחלה גדול בהרבה".

נושאים קשורים:  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  חוק חיסון,  ביטוח,  חיסון לקורונה,  ד"ר אורי פיינשטיין,  19-COVID,  חדשות
תגובות

ביטוח של מישרד הבריאות ?
אדלשטיין אתה רציני?
אתה תתבע את עלבונם וכספם של הניפגעים שהאוטיסטים ממישרד האוצר יעיפו החוצה?
תן לאנשים קצת קרדיט אדלשטיין.ישראלים לא טיפשים. מי שרוצה, יתחסן בין כה וכה. מי שלא רוצה, "ביטוח" לא ישכנע. מה גם שהאמינות של מישרד הבריאות בשפל המדרגה.

אנונימי/ת
16.12.2020, 19:40

זה סוג של אפלייה כלפי אלו שלא יכולים להתחסן כמו נשים בהריון וילדים מתחת לגיל 16- אסור שחוק כזה יעבור.

אנונימי/ת
16.12.2020, 19:47

מה עם האפליה של המסעדנים והאומנים??? מי שמחוסן שילך למסעדות, הצגות וכו...ומי שלא- לא.
ממתי יש שוויון? לצערינו כל חולה לא יכול לעשות אותן פעילויות של בריא. האם נמנע עקב כך פעילות מכולם?

אנונימי/ת
16.12.2020, 19:51

ההתייחסות לחוק זה רק במסגרת פיצוי נפגעי חיסון.
הקלות , אם תהיינה או לא תהיינה למחוסנים, זה לא במסגרת חקיקה ראשית.

16.12.2020, 20:19

בשביל טיסה לחול הרבה מוכנים להתחסן השאלה מי יקבל אותנו למרות שהתחסנו אם כל העולם סגור בפנינו בגלל שאנחנו מוגדרים אדומים

אנונימי/ת
16.12.2020, 21:55

סגירת הגבולות ובידוד האיזורים האדומים היו ( והינם עדיין ) דרכים יותר בטיחותיות (מבחינה רפואית) למיגור מגפת הקורונה, בלי ״סיכון מינימלי״.
במקום זה הביאו למצב שבו ״הסיכון לחלות במחלה גדול בהרבה״ ,ואז לוחצים על הציבור להתחסן.

17.12.2020, 09:13

אני מסכים חד מש משמעית עם הדברים של שק הביאות, לצערי בארץ מפיצים מלא fake news שלא מתבססים על שום ספרות, צר לי יותר שחלק מאנשי מקצוע הבריאות לרבות רופאים ואחים גם משתפים מידע שגוי זה.
בתחילת עידן הקורונה חיכנו לחיסון וידענו שזה מה שיציל אותנו וכרגע כשיש חיסון רואים יותר ויוצר מתנגדים ״שלא מתבססים על שום ספרות״ והאבסורד שרוב אלה לא חושבים על יקריהם, על היברים שלהם, וברור שלא איכפת להם מהמצב הככלי בארץ ובעולם.
אני קורא לאנשי מקצועות הבריאות לקרוא אך ורק ספרות מדעית ולא ״סתם ציטוטים באתרי המדיה החברתית״, בואו נהיה זהירים ונדריך את שאר אנשי האוכלסיה בדיוק מה שצריך (לא במטרה לשכנע או להתנגד אלא ברמה של הדרכה בשפה מובנה ומובהקת)

17.12.2020, 11:07

אמן

17.12.2020, 09:48

דרוש מרחק של שנים על מנת להבין אם פרוצדורה רפואית חדשה ופורצת דרך היא בטוחה או לא. גם לגזזת הכריחו אנשים לקבל הקרנות. לקח שנים להבין שהטיפול מזיק. לקח שנים להבין שהתלידומיד מזיק. עד שהבינו את זה דברו, כמו היום, בביטחון של בורות.
ללא מרחק הזמן, לומר שהחיסון שהוא טכנולוגיה חדשה ופורצת דרך, היא בטוחה... זה בורות מסוכנת. אחרי הכל, מזריקים לאנשים מקטע גנטי של וירוס! האם אדלשטיין וחבריו יודעים מה יקרה לאנשים עוד 10 או 20 שנים?

17.12.2020, 11:12

מה עם sglt2 inhibitors
מה עם biologicals במחלות ראומטיות
מה עם טיפולים חדשים למלנומה

אין לטיפולים האלה לא עשר ולא עשרים שנה מאחוריהם
רק המון ספרות תומכת. וכך גם לחיסון המדובר

כשתפתח את השער לארץ לעולם לא , שם אפשר לרפא רק עם צמחים , מגע , אבנים חמות , הזמן אותנו חלקנו יבוא

אנונימי/ת
17.12.2020, 11:55

אף אחד לא מכריח אף אחד להתחסן, אז מספיק עם הדמגוגיה המרומזת של מכריחים.
תלידומיד לא מזיק לאנשים. תלידומיד מזיק לעוברים (זוהי תרופה שעדיין בשימוש). ואכן למדנו משהו מאז, ולכן החיסון לא ניתן לנשים בהריון, למרות העדר הגיון ביולוגי לנזק.
נכון, אי אפשר לדעת מה יקרה עוד 10 או 20 שנה. אז מה נעשה? נחכה 10 -20 שנה?
דרך אגב, גם אי אפשר לדעת מה יקרה לאנשים שחולים לאחר 10-20 שנה.

אנונימי/ת
17.12.2020, 11:03

רחמים על מי שיזדקק לביטוח של משרד הבריאות שיהיה ברמה נמוכה כמו יתר השרותים שלהם