COVID-19 בישראל

בתי החולים נדרשו לדווח על מתווה החיסונים לצוותים הרפואיים

בתי החולים התבקשו לדווח למשרד הבריאות כמה מהעובדים יתחסנו בכל יום במסגרת המבצע המוסדי ובכמה פעימות יועברו מנות החיסון לקורונה

חיסון. צילום שאטרסטוק

משרד הבריאות ביקש מבתי החולים להעביר אליו את מתווה מבצע חיסוני הקורונה לצוותים הרפואיים שכל מוסד מתכנן להתחיל בו בשבוע הבא.

בתי החולים התבקשו לדווח כמה מהעובדים יכולים להתחסן בכל יום במסגרת המבצע המוסדי, מתי הם מעדיפים לקבל את מנות החיסון ובכמה פעימות יועברו מנות החיסון. בתי החולים הגדולים, מרכזי-העל וביניהם שיבא, בילינסון, הדסה עין כרם, סורוקה, רמב"ם ואיכילוב, יהיו ככל הנראה הראשונים לחסן את העובדים.

אתמול פנו מנהלי בתי החולים שמוגדרים כבינוניים בגודלם, ביניהם ברזילי באשקלון, וולפסון בחולון והלל יפה בחדרה, למשרד הבריאות וביקשו לקבל היתר להתחיל לחסן את הצוותים הרפואיים שלהם במועד מקביל לזה של "הגדולים" ולא בשלב מאוחר יותר כפי שהובן מעמדת ראשי משרד הבריאות.

במקביל הופץ לקופות החולים וגם לבתי החולים מסמך שכל מתחסן יתבקש למלא. הוא יכלול את פרטים אישיים כמו שם, מספר תעודת זהות, כתובת אבל גם יתבקש להשיב בכן/לא לשאלות כמו אם הוא סובל מאלרגיות או אם אישה בהריון או מיניקה. במועד קבלת המנה הראשונה ייקבע למתחסן או המתחסנת המועד לקבלת מנת החיסון השנייה.

היום אמור להגיע לישראל המשלוח השני של מנות החיסון מפס הייצור של "פייזר" בבלגיה, כך שיהיו כבר בארץ בסך הכול 613 אלף מנות חיסון. משלוחים נוספים מההזמנה מחברת פייזר – בסך הכל 3.8 מיליון מנות חיסון - צפויים להגיע בשבוע הבא ועד סוף החודש.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  בתי החולים,  צוותים רפואיים,  19-COVID,  חדשות
תגובות