COVID-19 בישראל

"גם אם נבדוק בכניסה לנתב"ג, לא נגלה את כל החולים"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, על תורי הנוסעים הארוכים בנתב"ג: "מחדל של רשות שדות התעופה ורשויות האכיפה"

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

בכירי משרד הבריאות לוחצים על השרים שלא להמתין עוד ולהטיל כבר החל מהשבוע הבא את מגבלות הריסון המהודק נוכח נתוני התחלואה שעלו ביממה האחרונה. ד"ר אלרעי-פרייס אמרה זאת אתמול (ג') ל-ynet "המתנה נוספת עם הטלת ההגבלות תגרור הגבלות קשות עוד יותר בהמשך. אם מחכים יותר מדי זמן, בסוף המחיר כבד גם לכלכלה וגם לבריאות. יהיה סגר ממושך יותר ונידרש לפעולות כמו לסגור את מערכת החינוך והטלת הגבלות תנועה כלל ארציות".

בהתייחסה לצילומי התורים הארוכים בנתב"ג של נוסעים יוצאים וחוזרים, אמרה ד"ר אלרעי-פרייס: "זה מחדל" והטילה את האחריות לכך על רשות שדות התעופה ורשויות האכיפה.

במשרד הבריאות העריכו כי עקב זינוק חד במספר הישראלים המבקרים באיחוד האמירויות ונוכח צילומים שהגיעו משם כיצד הם מבלים בהתקהלויות רבות משתתפים, ללא מסיכות וללא שמירת מרחק, כ-240 מהם שיחזרו לארץ החודש צפויים לייבא עימם את הנגיף לאחר שנדבקו בו שם. הערכה זאת מבוססת על כך שבנובמבר היו באיחוד האמירויות 1,658 ישראלים ותשעה מהם (0.44%) שבו לארץ כשהם חולים. יחסית במדינה זאת מבצעים כיום 160-120 אלף בדיקות קורונה ביום ועם זאת יבוא התחלואה משם מעורר כאן דאגה המבוססת על המראות מהתנהגות הישראלים במדינה זאת.

ד"ר אלרעי פרייס אמרה עוד כי "בדיקות לכל הנכנסים לישראל ממדינות ירוקות לא בהכרח יסייעו באיתור חולים החוזרים מחו"ל. מתוך כל המאומתים שחוזרים מחו"ל, רק 3% יהיו חיוביים ביום הנחיתה אם נבדוק אותם בנתב"ג, אבל לא מן הנמנע שרבים מאלה יציגו בבדיקות לאחר מכן תוצאות חיוביות לנגיף. נבדוק איך אפשר בכל זאת לקדם עריכת בדיקות עוד בנמל התעופה. חוקית, אין יכולת לחייב אנשים בבדיקה כזאת. שלא תהיה אשליה שאם נבדוק בכניסה לנתב"ג נגלה את כל החולים".

על פי הערכה עדכנית של משרד הבריאות עד אפריל עשויים להתחסן כשלושה מיליון ישראלים נגד נגיף הקורונה ועם זאת, גם לאחר מתן תרכיב החיסון ההערכה היא שיהיה צורך להמשיך לעטות מסיכות, לא יינתן פטור מחובה זאת גם ממחלימי קורונה וכן יידרש להמשיך בריחוק חברתי מסוים.

נושאים קשורים:  נתב"ג,  איחוד האמירויות,  משרד הבריאות,  נמל התעופה בן גוריון,  19-COVID,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות