COVID-19 בישראל

פרויקטור הקורונה: "אם כולם יתחסנו, באפריל נחזור לפעילות חופשית"

פרופ' נחמן אש התייחס בראיון ל-ynet לכוונה להקדים את מבצע החיסונים והביע אופטימיות זהירה: "אם תיווצר חסינות עדר, נוכל לשוב לפעילות מלאה ולחגוג את ליל הסדר כרגיל"

פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה. "גם במקומות העבודה אפשר לצמצם יותר בפעילות". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

פרויקטור הקורונה השני, פרופ' נחמן אש, שבניגוד לקודמו, פרופ' רוני גמזו, איננו מרבה להתראיין לתקשורת, העריך הבוקר (ב') בראיון ל-ynet כי "בתנאי שכולם יתחסנו – במארס-אפריל ניתן יהיה לחזור לפעילות כמעט חופשית". לצד זה הביע חשש ש"אנשים יפסיקו לשמור על ריחוק חברתי, יתקהלו, יהיו בלי מסיכות ואז התחלואה תתפרץ מחדש ובצורה קשה".

פרופ' אש מסר כי "מערכת הבריאות סימנה אמנם את 27 בדצמבר כיעד לתחילת מצב החיסונים, אולם נשקלת אפשרות להקדים אותו. נעשים מאמצים. נדרשת לוגיסטיקה מורכבת שתעבוד כמו שצריך, שיתקבלו כל האישורים. אז נצא לדרך מהר מאוד ונגיע ליעד שתוך חודשים ספורים נפח גדול מהאוכלוסיה יהיה מחוסן ונוכל לחזור לפעילות. אם תיווצר חסינות עדר בציבור בישראל אפשר יהיה לשוב לפעילות מלאה וגם לחגוג את ליל הסדר כרגיל".

לדבריו, יש דיונים עם קופות החולים בעיקר כדי לחסן נכון את האוכלוסיה המבוגרת. "התקופה הקרובה היא קריטית במובן זה שלא לחלות, להתנהג כמו שצריך וגם לא להגיע לצעדים קשים בגלל שהתחלואה עולה", אמר.

פרופ' אש ציין שנעשה ניסיון לקיים בדיקות המוניות בקרב כל תושבי היישובים בצפון רמת הגולן וניסיון נוסף למבצע כזה יתקיים בטמרה שבגליל, שהיא עתה עיר "אדומה'".

נושאים קשורים:  פרופ' נחמן אש,  19-COVID,  חדשות,  מגיפת הקורונה,  חיסון לקורונה
תגובות
17.12.2020, 01:28

הרי חברת פייזר הכריזה שמי שחוסן יכול עדיין להיות מדבק, אז על סמך מה הפרוייקטור אומר שפתיחת המשק תלויה בהתחסנות? אולי כל מטרת ההתחסנות היא שליטה?

אנונימי/ת
17.12.2020, 06:55

לא מדויק.
המחקר מעצם המתודולוגיה שלו לא תוכנן לענות על השאלה הזו. הסיבה היא שבדקו רק אנשים עם סימפטומים ולא את כולם.
בכל מקרה - גם אם הוא לא מונע הדבקה אלא רק תחלואה, בהנחה שכל מי שאין לו התווית נגד יתחסן , בהחלט ניתן יהיה לפתוח את המשק. כי מה שיעבור זה בעיקר הדבקה בילדים שרובם אסימפטומטיים. מבחינת מע' הבריאות זה יהיה כמעט שקוף.